وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به برخی مخالفت‌ها با انحلال خانه‌سینما و سیاسی خواندن آن گفت: برخی در این خصوص دچار توهم هستند و استدلال‌های آنان غیرمنطقی و بیشتر به تمسخر و جوسازی شبیه است. به گزارش ایلنا، سیدمحمد حسینی تصریح کرد: ادامه فعالیت خانه سینما وجاهت قانونی نداشت و همه دستگاه‌های فرهنگی کشور بر این اتفاق نظر داشتند.

وی خاطرنشان کرد: نحوه فعالیت خانه سینما در شورای فرهنگ عمومی، مورد بحث قرار گرفت و به این نتیجه رسیدند که براساس اساسنامه عمل نشده و تخلفات آنان از ابتدا وجود داشته و به‌رغم تذکرات مکرر ادامه پیدا کرده است لذا براساس مستندات و مدارک موجود پیگیری‌های حقوقی صورت گرفت و خانه سینما منحل اعلام شد که مورد تایید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نیروهای ارزشی و متعهد عرصه سینما قرار گرفت. وی اظهارنظرهای این چنین را یک توهم و جوسازی خواند و گفت: رییس‌جمهور چه احتیاجی دارد که این طورعمل کند و دولت را درمعرض حملات و هجمه‌ها قرار دهد لذا تعجب می‌کنم از برخی‌ها که چنین تحلیل‌هایی را انجام می‌دهند. وی در ادامه به بیانیه اصناف سینمایی در مخالفت با اقدام دولت اشاره کرد و گفت: این بیانیه‌ها هیچ دلیل حقوقی ندارد و هیچ منطقی بر آن استوار نیست لذا این به منظور جوسازی و تشویش اذهان عمومی صادر شده است که در این خصوص هنرمندان و دست‌اندرکاران متعهد عرصه سینما پاسخ لازم را به آنها داده و خواهند داد.

حسینی در پایان با اشاره به اینکه این موضوع از نظر دولت تمام شده محسوب می‌شود از مخالفین خواست به‌جای فشار، تبلیغات و جوسازی، پایبند به قانون باشند.