گران شدن قیمت کتاب از نگاه شهلا لاهیجی

شهلا لاهیجی، مدیر نشر روشنگران و مطالعات زنان معتقد است روند ازدیاد قیمت کاغذ طی ایام اخیر، بدون شک تاثیر چشمگیری را بر قیمت پشت جلد کتاب‌ها خواهد گذاشت. لاهیجی در گفت‌وگو با ایلنا درمورد این مساله اظهار کرد: بالا رفتن قیمت پشت جلد کتاب‌ها‏، در اثر بالا رفتن نرخ کاغذ، یک فرآیند طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است و متاسفانه باعث خواهد شد که سبد خانواده‌ها (که البته با رشد چشمگیر تورم؛ مدتی است حتی از برخی مایحتاج خانوار‌ها نیز خالی افتاده) بیش از پیش از کتاب خالی بماند.

لاهیجی ضمن بیان این مطلب که گران شدن کتاب، بهانه‌ای مضاعف برای مردم خواهد شد تا کمتر مطالعه کنند، گفت: عرصه نشر، روزهایی بحرانی را پیش رو دارد؛ زیرا با تقلای خانواده‌ها برای خرید شب عید و فقری که پس از ایام نوروز به خانواده‌ها عارض می‌شود، بدون شک دغدغه خرید کتاب در میان مردم و خانواده‌ها ازبین رود.

این ناشر اضافه کرد: در چنین شرایطی ما تردید داریم که کتاب‌های تازه خود را که لاجرم قیمت پشت‌جلدشان با افزایش روبه‌رو است، منتشر کنیم یا نه! چراکه با انتشار آنها، بیم آن می‌رود که مخاطبی به سراغ آنها نیاید و در قفسه کتاب‌فروشی‌ها خاک بخورند.