آل‌پاچینو بدترین بازیگر مرد هالیوود در سال 2011 شد

آل‌پاچینو، بازیگر نامدار سینمای جهان جایزه بدترین بازیگر سال ۲۰۱۱ هالیوود را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، مراسم اعطای جوایز تمشک طلایی ۲۰۱۲ برای انتخاب بدترین‌های سینمای آمریکا روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد.در این مراسم آل‌پاچینو، بازیگر نامدار آمریکایی که سابقه کسب جایزه اسکار را دارد، برای بازی در فیلم جک وجیل به عنوان بدترین بازیگر نقش مکمل مرد انتخاب شد. آل پاچینو که در سال ۱۹۹۷ شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را دریافت کرد، از پرآوازه‌ترین بازیگران تاریخ سینماست که برای فیلم‌های پدرخوانده، سرپیکو، پدرخوانده۲، بعدازظهر سگی، ‌عدالت برای همه، گلن گلی گلنراس، دیک تریسی نامزد جایزه اسکار شد و با فیلم بوی خوش زن در سال ۱۹۹۲ این جایزه را کسب کرد.

جایزه بافتا بهترین بازیگر مرد، چهار جایزه گلدن گلوب، بهترین بازیگر جشنواره کارلووی واری، بهترین بازیگر جشنواره سن‌سباستین و دریافت شیرطلای افتخاری جشنواره ونیز در سال ۱۹۹۴ بخشی از افتخارات سینمایی این بازیگر سرشناس هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیلم جک و جیل با کسب ۱۰ جایزه رکورد بیشترین تعداد جوایز تمشک طلایی را به خود اختصاص داد؛ در حالی‌که آدام سندلر، کمدین معروف هالیوودی علاوه بر بازیگری در این فیلم، کارگردانی و نگارش فیلمنامه آن را نیز برعهده داشت. آدام سندلر در این فیلم هم در نقش مرد و هم در نقش زن ایفای نقش داشت که در هر دو مورد به عنوان بدترین بازیگر انتخاب شد و در بخش فیلمنامه نیز جایزه تمشک طلایی را به خود اختصاص داد.

این برای اولین بار در تاریخ ۳۲ ساله جوایز تمشک طلایی است که یک فیلم در ۱۰ بخش بدترین اثر شناخته می‌شود.