سالن‌های تئاتر از 17 فروردین‌ماه شروع می‌کنند

سالن‌های تئاتر تهران پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات نوروز فعالیت خود را از اواخر هفته جاری آغاز می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مجموعه تئاتر شهر قرار است فعالیت خود را از روز پنج شنبه، ۱۷ فروردین ماه از سر بگیرد. با انصراف حسین پاکدل از اجرای نمایش «عشق و عالیجناب» تالار اصلی این مجموعه میزبان نمایش «شعله در زمهریر» به کارگردانی محمدرضا مداحیان می‌شود. طبق اعلام قبلی روابط عمومی تئاتر شهر؛ قرار است تالار «چهارسو» نیز نمایش «دو لیتر در دولیتر صلح» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا آذرنگ را میزبانی کند.در تالار «سایه»، نمایش «پالتوی پشمی قرمز» نوشته نغمه ثمینی و کار افسانه ماهیان به صحنه می‌رود.

تالار «قشقایی» میزبان نمایش «آدمکش» به کارگردانی محمد زوار بی‌ریا خواهد بود و در کارگاه نمایش هم نمایش «این روبان سیاه به سقف آسمان است» کار سیدمحمد مساوات اجرا می‌شود، در بخش نمایش‌های محیطی هم نمایش «چهارسو سایه» به کارگردانی پوریا کاکاوند اجرای خود را در کافه تریای اصلی و چهار سو ادامه می‌دهد.

اما تماشاخانه «ایرانشهر» فرداشب ۱۵ فروردین ماه میزبان برگزاری مراسم افتتاحیه نمایش جدید منیژه محامدی با عنوان «پس از سقوط» خواهد بود.

این نمایش که متن آن نوشته آرتور میلر است فرداشب اولین اجرای خود را به صحنه می‌برد و اجراهای روتین آن از روز ۱۷ فروردین ماه آغاز می‌شود. نمایش «پس از سقوط» ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

تالار استاد سمندریان این تماشاخانه هم از روز ۱۷ فروردین فعالیت خود را با اجرای نمایش «آمدیم نبودید رفتیم» به کارگردانی رضا حداد از سر می‌گیرد.

تالار «هنر» هم به عنوان تالار تخصصی تئاتر کودک و نوجوان از روز ۲۵ فروردین ماه فعالیتش را از سر می‌‌گیرد. این تالار به طور همزمان میزبان دو نمایش «الاغ ننه کوکب» به کارگردانی امیر آتشانی و «جامدادی» به کارگردانی پرستو گلستانی خواهد بود. تالار «مولوی» به عنوان تنها تالار تخصصی تئاتر دانشگاهی فعلا هیچ برنامه‌ای ندارد و مدیران آن منتظرند تا با شروع دوباره فعالیت‌های دانشگاه تهران، تکلیف برنامه‌های تالار «مولوی» هم مشخص بشود.