فرج‌الله سلحشور در نشست مطبوعاتی صبح دیروز اعلام کرد: دادگاه ویژه رسیدگی به کارکنان دولت، او را در پرونده سرقت فیلمنامه «یوسف پیامبر(ع)» تبرئه کرد و بی گناه دانست. به گزارش فارس، فرج‌الله سلحشور از سوی سیدشهاب‌الدین طاهری به عرضه فیلمنامه بدون اجازه پدیدآورنده متهم شد که در نهایت رای دادگاه در تاریخ ۶ اسفند ماه سال ۹۰ به شرح زیر صادر شد:

در خصوص اتهام آقای فرج‌الله سلحشور، دادگاه با جمع‌بندی کلیه موارد اعلامی شاکی چون بررسی موضوع یک امر فنی بوده و دادگاه نیز در راستای مواد ۸۳ قانون آیین دادرسی کیفری و وحدت ملاک مواد ۲۵۷ و ۲۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی موضوع را به خبره و کارشناس ارجاع و نظر فنی و تخصصی آنان اخذ گردید که با توضیحات، مغایرتی با اوضاع و احوال مسلم و محقق پرونده نداشته به جهت فقدان ادله اثباتی دادگاه بزهی را احراز ننموده و به استناد اصل ۳۷ قانون اساسی وجمهوری اسلامی ایران و بند الف ماده ۱۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری حکم به برائت متهم از اتهام انتسابی صادر و اعلام می‌شود.

فرج‌الله سلحشور در بخش پایانی این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حوادث اخیر سینمای ایران که واکنش‌هایی را از سوی برخی از بازیگران به همراه داشته است، گفت:‌ ما انقلاب کردیم و پشت این انقلاب ۱۴۰۰ سال تاریخ شیعه و چند هزار سال تاریخ از حضرت ابراهیم(ع) وجود داشت که حاصل آن این نقطه اوج یعنی انقلاب اسلامی بود. اما آیا ما انقلاب کردیم که سینماگرها الگوی جامعه باشند. قرار بود الگوی ما شهید فهمیده شود نه فلان بازیگر. او سپس به انتقاد از برنامه‌‌های رسانه ملی پرداخت و گفت: چرا در شب‌های عید تلویزیون باید عده‌ای از بازیگران را از شب تا صبح به تلویزیون بیاورد تا حرف بزنند آیا به غیر از این است که هنر این افراد تنها ادا در آوردن است و خود آنها به این ادا درآوردن می‌گویند بازی کردن. ما به این مساله اعتراض داریم که چنین افرادی الگوی جوانان ما شوند.

او تاکید کرد: سینما برای اشاعه فحشا آمده و بالیوود و هالیوود نیز فقط می‌خواهند فرهنگ آمریکایی را اشاعه دهند و بقیه فرهنگ‌ها را مثل بلدوزر خاموش کنند. ما با فساد سینما کاری نداریم اما می‌گوییم چرا سینما فساد را ترویج می‌کند. من دلم برای کسانی می‌سوزد که فلان خانم یا فلان آقا الگوی آنها است. ما با سینمای موجود دعوا نداریم بلکه با فرهنگی که ترویج می‌دهد دعوا داریم با تلویزیون هم همین طور؛ چرا یک زن باید در فیلمی عربده کشی و چاقو کشی کند.

سلحشور در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: من به یکی از دوستانمان که فیلم مبتذل می‌سازد گفتم تو اگر بخواهی فیلم خوب بسازی نمی‌توانی، چون از کوزه همان تراود که در اوست. شما حتی نماز و عزاداری را شعاری نشان می‌دهید.