احتمال تغییر در گروه‌بندی سالن‌های سینمایی وجود دارد

پس از تصمیم مدیران حوزه هنری و اراده این مرکز بر اینکه در سال ۹۱ حداقل ۱۵ فیلم سینمایی در سینماهای این نهاد اکران نشود، در محافل سینمایی بحث‌هایی همچون تغییر برخی گروه‌های سینمایی مطرح و در جریان است. به گزارش ایلنا، هم‌اکنون سینماهای تهران در ۵ گروه تقسیم شده‌اند و هر گروه بین ۸ الی ۱۰ سالن سینما را دراختیار دارد. سینماهای آزادی، قدس، آفریقا، عصر جدید، استقلال، هرکدام سرگروهی یکی از سینماها را دراختیار دارند که از این میان؛ سینما استقلال متعلق به حوزه هنری است.

براساس قانون مصوب شورای صنفی نمایش، در زمان اکران فیلم‌ها، نمایندگان سرگروه‌ها فیلم‌ها را تماشا کرده و سپس تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان فیلم‌ها با یکی از گروه‌های سینمایی قرارداد امضا می‌کند و قرارداد اکران نهایی در شورای صنفی نمایش ثبت می‌شود.

شورای صنفی نمایش نیز در ادامه پس از بررسی قراردادهای رسیده، جدول اکران فیلم‌ها را تنظیم می‌کند. اما سیاستی که حوزه هنری در پیش گرفته، نارضایتی تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان سینما را به دنبال داشته است. از این رو بسیاری از عوامل تولید و پخش فیلم با تغییر سرگروهی سینماها و خروج سینما استقلال از سرگروهی موافق هستند.