مرغ مینای عیاری و فصل بی پروایی جیرانی

مهران رجبی که در پر کاری شهره عام و خاص است، از حضور در سریال «مرغ مینا» به کارگردانی کیانوش عیاری خبر داد. به گزارش شبکه ایران، او درباره فعالیت‌های آتی خود به بانی فیلم گفت: «برای حضور در سریال مرغ مینا به توصیه کیانوش عیاری، فعلا حضور در پروژه بلند مدت دیگری را نمی‌پذیرم. عیاری، سیناپس ۲۰ قسمتی این سریال را آماده کرده است و با توجه به احتمال آغاز پروژه مذکور در اردیبهشت و خرداد امسال، همکاری دوباره با عیاری برایم در اولویت قرار دارد.»

همچنین تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «فصل‌بی‌پروایی» خرداد ماه آغاز می‌شود. این سریال بعد از «مرگ تدریجی یک رویا» دومین سریالی است که فریدون جیرانی آن را کارگردانی می‌کند.

سیدکمال طباطبایی تهیه کننده این پروژه تلویزیونی درباره آخرین وضعیت تولید این سریال به شبکه ایران گفت: در حال حاضر مرحله پیش تولید نهایی را پشت سر می‌گذاریم و طی ۱۰ روز آینده ترکیب نهایی بازیگران سریال مشخص خواهد شد.

وی افزود: چون داستان سریال به سال‌های دوران انقلاب مربوط می‌شود، دکورهای آن در حال ساخت است و گروه صحنه و دکور آخرین مراحل کاری را سپری می‌کنند.

طباطبایی ادامه داد: برای ساخت این سریال ۱۵ ماه تولید پیش‌بینی شده و سریال سال ۹۲ آماده پخش خواهد شد. شهرک غزالی، تهران، شهرهای شمالی کشور، قزوین، ورامین، کرمان و ساوه از جمله لوکیشن‌های سریال هستند. ضمن اینکه بخش‌های خارج از کشور هم داریم که به احتمال زیاد گروه برای ضبط این تصاویر به آلمان سفر خواهند کرد.

به گفته طباطبایی، بازنویسی این سریال به طور کامل توسط فریدون جیرانی انجام شده و رحمان سیفی آزاد به عنوان مشاور با «فصل بی پروایی» همکاری داشته است.

«فصل بی پروایی» در قالب ۲۸ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک سیما ساخته می‌شود و مبارزات گروه‌ها و جریانات اسلامی دوران انقلاب را به زبان قصه روایت می‌کند.