مدیرعامل موسسه «تصویر دنیای هنر» با اعلام افت فروش ۲۰ درصدی در شبکه‌ نمایش خانگی، نبود تبلیغات تلویزیونی را عامل اصلی شکست محصولات این شبکه‌ به ویژه سریال‌ها دانست. جواد معماری اردستانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ وضعیت فروش فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی گفت: در موسسه «تصویر دنیای هنر» دو بخش نشر و توزیع داریم که درحال حاضر بخش توزیع آن فعال است و آخرین فیلمی هم که توزیع کرده‌ایم «بی‌خداحافظی» بوده است، اما وضعیت فروش افت زیادی داشته به طوری که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد و نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد افت فروش داشته‌ایم.

وی وضع اقتصادی مردم،‌ فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای‌، فعالیت صداوسیما،‌ رشد شبکه‌ قاچاق را از عوامل افت فروش شبکه‌ خانگی دانست و گفت: در وضعیت اقتصادی فعلی شبکه‌ نمایش خانگی از اولویت برخوردار نیست و هرچه وضع بدتر شود، این اولویت عقب‌تر می‌رود.

او ادامه داد: فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای معمولا به دوصورت بوده است به این ترتیب که تا پیش از نیمه دوم سال ۸۸ برنامه‌سازی نمی‌کردند و فقط به پخش فیلم‌های قبل از انقلاب یا پس از انقلاب اکتفا می‌کردند، اما زمانی که شبکه‌ فارسی‌ زبان راه‌‌اندازی شد و سریال‌های خارجی پخش شدند شبکه‌های دیگری هم ایجاد شدند که توانستند مخاطبان را جذب کنند.

معماری با تاکید بر اینکه کار جدید این شبکه‌ها سریال‌سازی و پخش مسابقات مفرح بوده، خاطرنشان کرد: ما در موسسه «تصویر دنیای هنر» دو برنامه به نام‌های «جنگ نوروز» ساختیم که قصد داشتیم آن را در طول سال تکرار کنیم و بعد مسابقه‌ آن را هم راه بیندازیم، ولی این‌قدر در مسیرگرفتن مجوز با مشکل رو‌به‌رو شدیم که از ادامه‌ ساخت آن منصرف شدیم و فقط در دوسال ۹۰ و ۸۹ «جنگ نوروز» را توزیع کردیم.

مدیرعامل موسسه «تصویر دنیای هنر» همچنین با اشاره به سریال‌هایی که در شبکه‌ نمایش خانگی تولید شدند، ولی موفق نبودند، گفت: یکی از دلایل موفق نبودن این کارها و عمل نکردن به وعده‌ها نبود بازده اقتصادی و دلیل مهم آن هم حمایت نکردن صدا وسیما برای تبلیغات بوده در واقع ما نتوانستیم کار خود را تبلیغ کنیم به همین دلیل شکست خوردیم.