اعتراض جمعی از هنرمندان تئاتر به پرداخت نشدن دستمزدشان

جمعی از هنرمندان تئاتر در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدشان به دفتر مدیر اداره کل هنرهای نمایشی مراجعه کردند. به گزارش ایسنا این هنرمندان که تعدادشان حدود ۳۰ نفر بود با مراجعه به دفتر قادر آشنا، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی نسبت به پرداخت نشدن دستمزدشان اعتراض کردند و خواستار دیدار او شدند. بعد از گردهمایی این هنرمندان معاون اداری مالی اداره کل هنرهای نمایشی در جمع آنها حاضر شد و قول داد: مطالبات مربوط به شش ماهه اول امسال فردا ۲۲ اسفند ماه پرداخت شود.

مهدی شفیعی خطاب به تئاتری‌های معترض گفت: روز ۲۲ اسفند ماه به انجمن هنرهای نمایشی مراجعه و مطالباتتان را دریافت کنید. او در پاسخ به اعتراضاتی درباره پرداخت نشدن دستمزد تئاتری‌ها در شش ماه دوم امسال نیز گفت: تلاش ما بر این است که مطالبات شش ماه دوم نیز تا پایان امسال پرداخت شود.

شفیعی البته قول نداد که این مطالبات شش ماه دوم حتما تا پایان امسال پرداخت شود. او گفت: ما تلاش خود را انجام می‌دهیم اما اگر موفق نشدیم، مطالبات شش ماه دوم تا پایان فروردین ماه ۹۲ پرداخت خواهد شد.

پس از این سخنان تعدادی از هنرمندان تئاتر گفتند که شما همیشه چنین قول‌هایی می‌دهید اما وعده‌هایتان عملی نمی‌شود و شفیعی توضیح داد که سخنان من روشن بود و اگر فردا مطالبات شش ماه اول پرداخت نشد موضوع را اطلاع بدهید.

الهام شعبانی از هنرمندان تئاتر هم گفت: حالا که مطالبات شش ماه دوم را پرداخت نمی‌کنید، ما باید به صاحب‌خانه‌مان چه جوابی بدهیم؟ آیا باید او را به مرکز هنرهای نمایشی ارجاع بدهیم؟

گردهمایی این هنرمندان پس از مدت کوتاهی به پایان رسید و آنها اعلام کردند که برای دریافت مطالباتشان روز ۲۲ اسفندماه به انجمن هنرهای نمایشی مراجعه می‌کنند و اگر این اتفاق نیفتاد بار دیگر اعتراض خود را ادامه می‌دهند.