اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم شامگاه دوشنبه (نهم بهمن ماه) مصادف با شب میلاد حضرت محمد (ص) با حضور رییس سازمان صدا و سیما‌، معاونان و مدیران این رسانه و همچنین جمع کثیری از هنرمندان و داوران جشنواره برگزار شد و برترین‌های این دوره از جشنواره در بخش‌های سریال‌ طنز، فیلم تلویزیونی،‌ مسابقه و برنامه کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا رییس سازمان صداوسیما در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم حاضر شد و خطاب به حاضران در سالن گفت: امشب نمی‌خواهیم برای خودمان نوشابه باز کنیم، بلکه می‌خواهیم خودمانی‌تر صحبت کنیم و ببینیم کارمان در تلویزیون چیست.
وی ضمن تشکر و قدردانی از تمامی هنرمندان،‌ برنامه‌سازان ‌و تمام کسانی که در برگزاری جشنواره جام‌جم زحمت کشیدند، خاطرنشان کرد: از همه آنهایی که زحمتشان شبانه‌روزی است و ده‌ها شبکه تلویزیونی جمهوری اسلامی را اداره می‌کنند کمال تشکر را دارم. در این جا باید بگویم فعلا توان ما در همین 20 شبکه تلویزیونی است.
او سپس درباره سریال «پایتخت» این گونه گفت: کار آقای سیروس مقدم واقعا شاهکار بود؛ چرا که آدم با چند بار دیدن خنده‌اش قطع نمی‌شود.
در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم، عنوان بهترین سریال طنز را «پایتخت» از آن خود کرد و سریال «وضعیت سفید» با دریافت جوایز بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن و مرد سریال‌های طنز، پیشتاز جوایز در این بخش شد.
در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم، صداوسیما از ۱۷ هنرمند تقدیر کرد؛ داریوش ارجمند، ‌ایرج طهماسب‌، حمید جبلی‌، سیروس مقدم‌، محمدرضا شریفی‌نیا،‌ رویا تیموریان‌، شهره لرستانی‌، امیر جعفری‌، ریما رامین‌فر،‌ حسین سهیلی‌زاده‌، علیرضا افخمی‌ و محمدرضا ورزی از جمله هنرمندانی بودند که از سوی رییس سازمان صداوسیما مورد تقدیر قرار گرفتند.
برگزاری آیین نکوداشت محمد علی کشاورز و محمد بیگلری‌پور از دیگر بخش‌های مراسم دوشنبه شب بود. در این مراسم سید عزت‌الله ضرغامی از محمدعلی کشاورز با عنوان «سالارترین پدر تئاتر» نام برد و از این بازیگر تقدیر ویژه کرد. همچنین در بخش تقدیر از بهترین‌های موسیقی، از زنده‌یاد محمد بیگلری‌پور یاد شد و به احترام رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما، حضار برای لحظاتی قیام کردند و ایستاده اولین سرود انقلابی آن مرحوم را خواندند.


در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم همچنین از محمد گلریز و محمد اصفهانی، دو خواننده مطرح کشور تقدیر شد. محمد اصفهانی با اجرای چند قطعه، موسیقی تیتراژ سریال یک تیکه زمین را هم برای حاضران اجرا کرد.
همچنین در بخشی دیگر از رامبد جوان، داوود میرباقری و مسعود جعفری‌ جوزانی تقدیر به عمل آمد. در بخش دیگری از این مراسم، با قطع شدن صدای مجری برای لحظاتی کوتاه، علیرضا خمسه با میکروفونی که در دست داشت وارد سالن شد و با عبور از میان حضار با آوازخوانی به روی سن آمد و خطاب به رییس صداوسیما گفت: آقای ضرغامی فکر نکنید که فقط صدای خودتان گرفته، بلکه به خاطر آلودگی هوا همه ما صدایمان گرفته است.
این بازیگر که در روز تولدش در این مراسم حاضر شده بود، خاطرنشان کرد: من امروز به دنیا آمدم. مادرم مرا امروز به دنیا آورده و سریعا به اینجا آمدم؛ امشب من 60 ساله شدم و اگر هم هدیه‌ای بگیرم نیمی از آن را تقدیم مادر بزرگوارم می‌کنم که مرا از آسمان به زمین آورده و نصف هدیه را تقدیم مادرزنم می‌کنم که کاری کرده من می‌خواهم از زمین به آسمان فرار کنم. در این مراسم جایزه هیات ویژه داوران به علیرضا خمسه به خاطر بازی در سریال «پایتخت» اهدا شد.
در بخش دیگری از این مراسم رویا تیموریان که روی سن حاضر شده بود، گفت: متاسفانه تاکنون پیش نیامده که دینم را نسبت به آقای داود میرباقری ادا کنم، امشب می‌خواهم تشکر ویژه‌ای از ایشان به خاطر اولین کارم که با «رعنا» به صحنه آمدم داشته باشم؛ امیدوارم دینم را بتوانم روزی به آقای میرباقری ادا کنم.
اسامی کامل برندگان دومین جشنواره فیلم‌های تلویزیونی در بخش‌های مختلف به شرح زیر است:
بخش فیلم‌های تلویزیونی
فیلمنامه: ابراهیم فروزش / کارگردانی: بهروز شعیبی / بهترین فیلم: ساعت به وقت صفر (اکبر تحویلیان) / بهترین بازیگر مرد: محسن تنابنده و سیامک صفری / بهترین بازیگر زن: اندیشه فولادوند / بهترین آهنگساز: بهنود یخچالی
بخش سریال‌های طنز
فیلمنامه: علیرضا بذرافشان، سارا خسروآبادی (نابرده رنج) / کارگردانی: حمید نعمت الله (به خاطر ترسیم فضای واقع گرایانه در وضعیت سفید) / بهترین سریال طنز: الهام غفوری (پایتخت) بازیگر اول مرد: یونس غزالی (وضعیت سفید) / بازیگر اول زن: افسانه بایگان (وضعیت سفید) / مکمل زن: مرجانه گلچین (به خاطر سریال شمس العماره) / مکمل مرد: هوشنگ حریرچیان (ساختمان پزشکان و آشپزباشی)‌ / همچنین جایزه ویژه هیات داوران به محسن تنابنده به خاطر بازی در سریال «پایتخت» اهدا شد.