چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر با تقدیر از سال‌ها تلاش مدیر گالری گلستان برای معرفی هنرمندان جوان به جامعه هنری برگزار خواهد شد. نشست خبری چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی «دامون فر» صبح دیروز با حضور سیف‌الله پویاراد مدیرعامل شرکت دامون فر، فرح اصولی هنرمند نقاش و دبیر این دوره از جشنواره و مومنی مدیر بازاریابی بانک سامان در پردیس- گالری ملت برگزار شد.

پویا راد در ابتدای این نشست ابراز امیدواری کرد که جشنواره دامون فر بتواند مانند سایر جشنواره‌های هنری در گزینش و معرفی هنرمندان جوان به جامعه هنری گام دیگری بردارد.

پویا راد همچنین گفت: در دوره‌های قبل در مراسم اختتامیه از هنرمندان پیشکسوت تقدیر می‌شد، اما در این دوره با توجه به جایگاه گالری‌داران در رشد و رونق هنرهای تجسمی و معرفی هنرمندان جوان به جامعه هنری از یک گالری‌دار قدیمی و پیشکسوت تقدیر خواهیم کرد.

وی افزود: در این دوره از «لیلی گلستان» مدیر گالری گلستان به عنوان دومین گالری تاسیس شده در ایران بعد از انقلاب اسلامی تقدیر خواهد شد.

در ادامه این مراسم، ‌فرح اصولی هنرمند نقاش و دبیر این دوره از جشنواره دامون‌فر در سخنانی به نقش بخش خصوصی در حمایت از هنرمندان اشاره کرد و گفت: در همه دنیا بخش خصوصی از هنرمندان حمایت می‌کند نه بخش دولتی؛ چرا که این موضوع حمایتی است و نه نظارتی.

او با بیان اینکه پرداختن به هنر سلامت یک جامعه را تضمین می‌کند، گفت: توجه به فعالیت‌های جوانان در شاخه‌های مختلف از جمله ورزش، ‌هنر و... حائز اهمیت است، اما تاکنون به بخش هنری و فعالیت هنرمندان جوان در بخش هنر توجه لازم و کافی نشده است مگر از سوی بخش خصوصی و برخی گالری‌داران،‌ این در حالی است که هنرمندان جوان بسیاری به فعالیت‌های هنری علاقه‌مند هستند و دوست دارند تا آثارشان را در یک رقابت سالم به معرض نمایش بگذارند.

فرح اصولی در بخش دیگری از سخنانش درباره آثار راه یافته به این جشنواره توضیح داد: حدود ۱۰۰ اثر از ۶۸ شرکت‌کننده به این جشنواره راه یافته است که در داوری این آثار تلاش کردیم،‌ رویکردهای متفاوتی را مورد توجه قرار دهیم.