ترکیب دوباره سیروس مقدم و سعید نعمت‌الله پس از زیر هشت

همزمان با آغاز هفته نیروی انتظامی، سریال پلیسی و اجتماعی دیوار ساخته سیروس مقدم از شنبه شب ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه روانه آنتن شبکه یک سیما شد. این سریال ده قسمتی به صورت شبانه از شنبه تا چهارشنبه در جدول پخش شبکه یک گنجانده شده است. آتیلاپسیانی، فریبا کوثری، کامران تفتی، مهرداد صدیقیان، تینا آخوندتبار، امیر حمیدزاده، علیرضا مهران و مهدی سلطانی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند. سریال «دیوار» نوشته سعید نعمت‌الله روایتگر ماجرای زندگی متهمی است که پس از ۱۵ سال از زندان آزاد می‌شود. او می‌گردد و مامور پلیسی که او را به زندان انداخته، پیدا می‌کند. این متهم می‌خواهد از مامور پلیس انتقام بگیرد. در این میان ماجراهای خانوادگی هم اتفاق می‌افتد و یک پدر و پسر مقابل هم قرار می‌گیرند.

این سریال به سفارش موسسه ناجی هنر و تهیه‌کنندگی الهام غفوری برای گروه فیلم و سریال شبکه یک تهیه و تولید شده است.

در سریال «دیوار» مهدی سلطانی در نقش یک زندانی آزاد شده به نام جمیل جلوی دوربین رفته است. آتیلاپسیانی سرهنگ پلیس اداره آگاهی است. فریبا کوثری در نقش همسر این پلیس ظاهر می‌شود. مهرداد صدیقیان (امیرحسین) هم فرزند این خانواده است. کامران تفتی در نقش رفیق و همبند جمیل در این سریال حضور دارد و امیر حمیدزاده و علیرضا مهران نیز همدستان این فرد خلافکار هستند. تینا آخوند تبار هم نقش دختر جمیل را بازی می‌کند.

سیروس مقدم برای بینندگان تلویزیون کارگردان نام آشنایی است که تاکنون بیش از بیست سریال را برای تلویزیون کارگردانی کرده است. پلیس جوان، نرگس، اغما، رستگاران و زیر هشت، تا ثریا، چک برگشتی و پایتخت از جمله سریال‌های پرمخاطب این کارگردان است.

سیروس مقدم درباره سریال جدیدش می‌گوید: دیوار برای خود من در درجه اول یک قصه پرکشش خانوادگی بود. اما چون شغل یکی از شخصیت‌ها «پلیس» است، ماجراهای پلیسی در این قصه طراحی شده است. فکر می‌کنم این سریال همه طیفی را به خودش جذب کند.

این سریال همکاری مجدد سعید نعمت‌الله با سیروس مقدم در مقام فیلمنامه‌نویس پس از زیر هشت و رستگاران است. زیر هشت با قصه و دیالوگ‌های منحصر به فرد نعمت‌الله یکی از با استعدادترین فیلمنامه‌نویسان تلویزیون ایران را به مردم معرفی کرد.