با تقدیر از عوامل برنامه «عمو پورنگ» و دست‌اندرکاران فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» و اهدای پروانه‌های زرین، جشنواره بیست‌وششم فیلم‌های کودک و نوجوان به ایستگاه پایانی رسید.

در مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان که شامگاه جمعه در تالار ورزشی «گل نرگس» اصفهان برگزار شد، سید احمد میرعلایی دبیر جشنواره در سخنانی با بیان اینکه جشنواره ما بیست و شش ساله شد، اظهار کرد: فکر نمی‌کردم جشنواره بیست و شش با این عظمت برگزار شود و این روند چیزی جز لطف خدا و حضرت فاطمه(س) نبود.
جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی هم با بیان اینکه سینمای کودک ما باید مقداری قصه‌های منسجم‌تری داشته باشد، اذعان داشت: سینمای کودک قهرمان کم دارد و قهرمان لازم دارد تا به عنوان الگو شناخته شود؛ ضمن اینکه ما نیاز به تیپ و شخصیت داریم.
وی اظهار امیدواری کرد این اتفاق توسط سینماگران کودک بیفتد و در سینما شخصیتی مانند «عمو پورنگ» خلق شود.
در بخشی از مراسم پایانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، با حضور ایرج طهماسب‌، حمید جبلی، حمید مدرسی،‌ دنیا فنی‌زاده‌ و مرضیه محبوب از عوامل ساخت شخصیت «کلاه قرمزی» توسط جواد شمقدری و احمد میرعلایی تقدیر به عمل آمد.


ایرج طهماسب از لطف حاضران سپاسگزاری کرد و سپس حمید جبلی با صدای «کلاه قرمزی» به مردم خونگرم اصفهان سلام کرد و گفت: کلاه قرمزی به همه سلام رساند و چون جمعه‌ها فقط مدرسه می‌رود ما به او نگفتیم همراهمان بیاید.
دنیا فنی‌زاده عروسک‌گردان «کلاه قرمزی» هم از طرف این عروسک یک دنیا خوشی آرزو کرد.
مرضیه محبوب سازنده این عروسک از طرف پسرخاله تشکر کرد و مجید مدرسی تهیه کننده این کار اظهار کرد: از طرف گروه «کلاه قرمزی» تشکر می‌کنم. باید «کلاه قرمزی» یواش یواش جایزه دهد؛ چرا که این شخصیت زنده است و باید منتظر برنامه‌های بعدی‌اش باشید، بخندید و لذت ببرید.
در ادامه مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان به شرح ذیل معرفی شدند:
در بخش مسابقه سینمای ایران فیلم «گورداله و عمه غولی» عنوان بهترین فیلم و نادره ترکمانی کارگردان این فیلم عنوان بهترین کارگردان جشنواره را به خود اختصاص دادند. همچنین دیپلم افتخار به فرزند خوانده (وحید نیکخواه آزاد) تعلق گرفت.
پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان هم به محمد جواد سلام پور (بزرگ مرد کوچک) و ارشیا صادقی (فرزند خوانده) اهدا شد. پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران هم به فرزند خوانده (وحید نیکخواه آزاد)
رسید.