یوتل‌ست پخش برنامه‌های تعدادی از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی ایران را متوقف می‌کند.

به گزارش ایسنا، یوتل‌ست با هدف جلوگیری از پخش اخبار واقعی، به شرکت آرکیوا، سرویس‌دهنده پخش ماهواره‌ای هاتبرد فشار آورده تا از روز دوشنبه ۲۴ مهر (۱۵ اکتبر) فرکانسی را که این شبکه‌ها روی آن پخش می‌شدند، قطع کند. شبکه‌هایی که پخش آنها متوقف می‌شود، پس از ماه‌ها ایجاد اختلال و انداختن پارازیت روی امواج ماهواره‌ای شبکه‌های پرس تی‌وی، العالم، سحر ۱ و ۲، الکوثر، جام جم ۱ و ۲، شبکه خبری جمهوری اسلامی ایران و تلویزیون قرآن هستند.

این توقف پخش برنامه همچنین شامل تعدادی از شبکه‌های رادیویی نیز می‌شود.

پرس تی‌وی اعلام کرد: این اقدام که پس از ماه‌ها ایجاد اختلال در پخش برنامه‌های کانال‌های ایرانی در شرکت‌های ماهواره‌ای اروپا انجام شده است، نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا برای آزادی بیان هیچ احترامی قائل نبوده و از هیچ تلاشی برای خاموش کردن صدای واقعی و متفاوت از رسانه‌های غربی، فروگذار نمی‌کند.

هدف کانال‌های خبری ایران که پخش آنها بر روی هاتبرد متوقف شده است، فقط شکستن انحصار غرب در اطلاع‌رسانی و رساندن صدای ستمدیدگان به جهانیان بوده است.

بنابراین، اقدام غیرقانونی یوتل‌ست گامی است در جهت خاموش کردن اخبار جایگزینی که منعکس‌کننده صدای بی‌صدایان است.

با این حال، کانال‌های خبری ایران حق پیگیری قانونی و احقاق حقوق و جبران خسارات مادی و معنوی حاصل از این تصمیم نسنجیده را برای خود محفوظ می‌دانند.