درآمد 700 میلیاردی صداوسیما از پخش آگهی‌ها

رییس سازمان صدا و سیما از تامین نیمی از بودجه صدا و سیما از طریق پخش پیام‌های بازرگانی خبر داد و گفت: سازمان صداوسیما نیمی از اعتباراتی که برای اداره سازمان نیاز دارد از طریق درآمدهای بازرگانی‌اش تامین می‌کند و من فکر می‌کنم هیچ دستگاهی این توانمندی را ندارد که بخش بزرگی ‌از بودجه خود را که بالغ بر ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان می‌شود از طریق درآمدهای خود کسب کند. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اضافه کرد: همین مقدار که باید از طریق درآمدهای خود کسب کند، در واقع تبلیغاتی است که مجانی انجام می‌دهد.

بسیاری از نهادهای تبلیغی و دینی که تبلیغات آنها در همان باکس مربوط به تبلیغات بازرگانی پخش می‌شود، در ساعات پر‌بیننده به همان میزان هم مجانی پخش می‌شوند، اما به همان میزان هم کسب درآمد در این سطح کار بالا است. وی افزود: تقریبا چند صد میلیارد تومان تبلیغ هم به خاطر ضوابط نظارتی که داریم، پخش نمی‌کنیم.

ضرغامی درباره مناظره‌های انتخاباتی نیز گفت: برای برنامه‌های تبلیغاتی مجموعه‌های جالب، پر‌بیننده و عادلانه‌ای برای همه نامزدهای انتخاباتی در نظر گرفته‌ایم و در حال حاضر ستاد انتخابات سازمان آخرین بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد که پس از اینکه این مجموعه به تصویب سازمان رسید، در مقطع انتخابات در شورای تبلیغ انتخابات که دستگاه‌های دیگری نیز طبق قانون عضو هستند، باید به تصویب برسد.

من فکر می‌کنم گفت‌وگوهای دوجانبه چه بین نامزدهای انتخاباتی و چه طرفداران و نمایندگان آنها را که در سال‌های پیش هم تجربه شده و همیشه از برنامه‌های پربیننده ما بوده است، باید دوباره پخش کنیم و با استفاده از تجربیات قبلی سازمان و آسیب‌شناسی که درباره این مناظرات انجام دادیم، بتوانیم طرح مناسب‌تری ارائه دهیم تا با کمترین اشکال، بیشترین فضای مثبت را هم به لحاظ مشارکت بالاتر و هم به لحاظ معرفی برنامه‌های نامزدها در مقطع انتخابات ارائه دهیم.