تولیدکنندگانی که ۱۰ اثر منتخب «دومین جشنواره بین‌المللی مُد و لباس فجر» را برای تولید و عرضه در بازار مُد و لباس انتخاب و تولید انبوه کنند، از سوی بنیاد ملی مُد و لباس اسلامی ایرانی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز نشر ژورنال دریافت خواهند کرد. به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره بین‌المللی مُد و لباس فجر، عدم دسترسی تولیدکنندگان لباس در ایران به نمونه‌ای از ژورنال‌های منطبق با چارچوب الگوهای اسلامی ایرانی، یکی از مشکلات پیش‌روی فعالان حوزه مُد و لباس است. بنیاد ملی مُد و لباس اسلامی ایرانی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با هدف رفع این مشکل و فراهم آوردن زمینه نشر ژورنال در ایران، اولین «ژورنال چادر» و «ژورنال مُد و مانتو» را ویژه بهار ۹۲ منتشر کرده و در آینده‌ای نزدیک در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

لباس‌های به نمایش درآمده در این دو ژورنال، گوشه‌ای از آثار منتخب در زمینه چادرهای نماز، میزبان، اجتماع و دانشجویی و همچنین مانتوهای مجلسی و اجتماعی را پیش‌روی مخاطب قرار داده‌اند.

این دو ژورنال با هدف ترسیم نمونه‌ای از ژورنال منطبق با چارچوب الگوی اسلامی ایرانی تولید و منتشر شده‌اند. نگاه دست‌اندرکاران تهیه این ژورنال‌ها به دور از تقلید از نمونه‌های خارجی بوده و هر تولیدکننده داخلی که ۱۰ اثر منتخب در دومین جشنواره بین‌المللی مُد و لباس فجر را برای تولید انتخاب کند، مجوز نشر ژورنال را دریافت خواهد کرد.

دومین جشنواره بین‌المللی مُد و لباس فجر، دهم تا بیستم اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.