امیدوارم رویکرد فارابی تغییر کند
علیرضا رییسیان درباره‌ تاثیر طرح هدفمند‌شدن یارانه‌ها در بخش سینما گفت: امیدوارم هدفمند‌شدن یارانه‌ها، موجب تغییر رویکرد بنیاد سینمایی فارابی شود؛ زیرا در وضعیت پیش‌رو ماموریت اصلی بنیاد غیرقابل تعریف خواهد بود.

این کارگردان سینما در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: باید در این زمینه برنامه‌های دقیق، به روز و قابل اجرا وجود داشته باشد که فقدان آن در شرایط کنونی به شدت احساس می‌شود. ضمن اینکه امیدوارم برداشتن یارانه‌ها منجر به تغییر رویکرد بنیاد سینمایی فارابی شود، زیرا در وضعیت پیش‌رو بنیاد فارابی عملا فاقد تعریف و ماموریت خواهد بود. البته این بدان معنا نیست که بنیاد را تعطیل کنیم، بلکه باید نوعی تغییر رویه در آن احساس شود. در هر صورت یکی از راه‌های خوب، رساندن مستقیم بودجه به دست تولید‌کننده و مصرف‌کننده است.



«کافه مک ادم» از فردا در تئاتر شهر
نمایش «کافه مک ادم» نوشته و کارگردانی محمود استاد محمد از روز یکشنبه 7 آذرماه در سالن چهارسوی‌ مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. روابط عمومی نمایش اعلام کرد: محمود استاد محمد جدیدترین اثر نمایشی خود را با عنوان «کافه مک ادم» که به موضوع مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور می‌پردازد، از روز یکشنبه هفتم آذرماه در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌برد.



انتشار شناختنامه کیمیایی در ۱۶۰۰ صفحه
کتاب شناختنامه کیمیایی در دو جلد 800 صفحه‌ای شامل مطالبی درباره زندگی و آثار مسعود کیمیایی به همت مهدی مظفری ساوجی منتشر می‌شود.
مهدی مظفری ساوجی تدوینگر کتاب شناختنامه مسعود کیمیایی که تا چند روز دیگر توسط نشر مروارید منتشر می‌شود، گفت: در سال ۸۱ دیداری با مسعود کیمیایی برای انجام گفت‌وگو درباره احمد شاملو داشتم که در آن دیدار طرح تدوین شناختنامه را با وی در میان گذاشتم که پذیرفت. وی ادامه داد: سال‌ها مشغول تدوین این کتاب بودم که در نهایت در دو جلد و هر کدام ۸۰۰ صفحه منتشر می‌شود که در این اثر سعی کرده‌ام به همه جوانب زندگی و آثار کیمیایی بپردازم.