فرهنگ و هنر - سفیر سوئیس در ایران با حضور در موزه‌ هنرهای معاصر تهران ضمن تقدیم نامه تشکر‌آمیز رییس موزه‌ «کنستهاوس» زوریخ از موزه‌ هنرهای معاصر تهران به خاطر همکاری و امانت‌سپاری اثر پابلو پیکاسو برای نمایشگاه موزه‌ «کنستهاوس» زوریخ سوئیس قدردانی کرد. لیوا لوی اکوستی، سفیر سوئیس در دیدار با محمد شالویی؛ مدیر کل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه‌ هنرهای معاصر تهران از همکاری با موزه کنستهاوس زوریخ قدردانی و تشکر کرد.

سفیر سوئیس در این دیدار با اشاره به نمایشگاه آثار پیکاسو در موزه‌ کنستهاوس زوریخ گفت: در بازدیدی که از این نمایشگاه داشتم دیدم که اثر «نقاش و مدلش» که از موزه‌ هنرهای معاصر تهران ارائه شده در بهترین نقطه‌ نمایشگاه قرار گرفته و آقای بیکر، مدیر موزه‌ کنستهاوس عنوان کرد در مراسم گشایش نمایشگاه پیکاسو به محض بردن نام موزه‌ هنرهای معاصر تهران و کشور شما برای بردن نام ایران بسیار مورد تشویق و استقبال هنرمندان و علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی ضمن قدردانی از موزه‌ هنرهای معاصر تهران گفت: موزه‌ کنستهاوس زوریخ تمایل دارد همکاری‌های خود را با موزه‌ هنرهای معاصر تهران گسترش دهد و در این راستا پیشنهاد برگزاری نمایشگاهی از آثار ایران در زوریخ و نمایشگاه هنر سوئیس در ایران از سوی موزه‌ کنستهاوس ارائه شد.

محمود شالویی؛ مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی و سرپرست موزه‌ هنرهای معاصر تهران نیز با اشاره به نمایشگاه آثار پیکاسو گفت: نمایشگاه ارزشمندی از آثار پیکاسو در موزه‌ «کنستهاوس» زوریخ برگزار شده و اثر «نقاش و مدلش» که از موزه‌ هنرهای معاصر تهران به این نمایشگاه رفت مورد تحسین واقع شد.

محمود شالویی گفت: موزه‌ هنرهای معاصر تهران آمادگی دارد نمایشگاهی از آثار موزه‌ «کنستهاوس» را برگزار کند و همچنین نمایشگاهی از ایران در دو بخش در موزه‌ کنستهاوس برگزار شود که یک بخش به آثار خارجی گنجینه‌ موزه‌ هنرهای معاصر تهران اختصاص یابد و در بخش دیگر آثار هنرمندان شاخص ایران که جایگاه مهمی در هنر دارند، ارائه شود.