آواتار؛ به سرقت رفته ترین فیلم2010

فرهنگ و هنر - افسانه علمی تخیلی آواتار در لیست فیلم‌های سینمایی که بیشترین دانلود غیر قانونی یا به عبارتی سرقت از آنها صورت گرفته رتبه اول جهان را به دست آورده است. فیلم پر فروش‌«جیمز کامرون» در سال رو به پایان ۲۰۱۰ تنها از روی یک وب‌سایت اشتراک اطلاعات اینترنتی بیش از ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار بار دانلود غیر قانونی شده است. رتبه دوم این لیست به یک فیلم کمدی اختصاص یافته که ۴/۱۱ میلیون بار از این وب‌سایت دانلود شده و سپس فیلم‌«آغاز» با ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بار دانلود غیر مجاز رتبه سوم لیست را به دست آورده است. به سرقت رفته‌ترین فیلم سال گذشته فیلم‌ «آغاز دوباره جنگ‌های ستاره‌ای» بود که در حدود ۱۱ میلیون دانلود غیرقانونی را تجربه کرده بود.

براساس لیست به سرقت رفته‌ترین فیلم‌های جهان در سال ۲۰۱۰ فیلم شاتر آیلند با ۹ میلیون و ۴۹۰ هزار دانلود رتبه چهارم، مرد آهنی ۲ با ۸ میلیون و ۸۱۰ هزار دانلود رتبه پنجم، نبرد تایتان‌ها با هشت میلیون و ۴۰ هزار دانلود در رتبه ششم، محدوده سبز با هفت میلیون و ۷۰۰ هزار دانلود در رتبه هفتم، شرلوک هلمز با هفت میلیون و ۱۶۰ هزار دانلود غیرمجاز در رتبه هشتم، قفسه درد با ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار دانلود در رتبه نهم و‌«سالت» با ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانلود رتبه دهم را به دست آورده‌اند.

بیشتر این فیلم‌های دانلود شده به شکل فیلمبرداری در سالن‌های سینمایی به سرقت رفته و بر روی اینترنت قرار داده شده‌اند تا کاربران متخلف آنها را به صورت رایگان دانلود کنند.