جشنواره تجسمی فجر همزمان در 5 کشور

فرهنگ و هنر - آثار سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر که قرار است علاوه ‌بر تهران در ۲۰ استان نمایش داده شود، به صورت همزمان در پنج کشور ایتالیا، هلند، اتریش، سوریه و لبنان نیز به معرض دید عموم گذاشته می‌شود. محمود شالویی، مدیر امورهنرهای تجسمی، رییس موزه هنرهای معاصر تهران و رییس شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نشست مطبوعاتی این جشنواره که صبح دیروز، ۱۳ دی‌ماه در موزه هنرهای معاصر برگزار شد، از همزمانی نمایش آثار در کشورهای دیگر خبر داد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف جشنواره تمرکززدایی از تهران بوده و بر همین مبنا امسال علاوه‌ بر تهران آثار در ۲۰ استان دیگر هم به نمایش درمی‌آید، گفت: در سطح بین‌المللی پنج کشور میزبان جشنواره تجسمی فجر خواهند بود. مجموعه نمایشگاهی ایران در ونیز ایتالیا و مجموعه نمایشگاهی ایران در روتردام هلند مکان‌های برگزاری نمایشگاه هستند. رایزنان فرهنگی کشورمان در اتریش، لبنان و سوریه هم در برگزاری نمایشگاه بسیار فعالیت کرده‌اند.

شالویی در مورد فروش آثار گفت: جشنواره می‌تواند در آینده نزدیک نمایشگاه‌ها و اکسپوها را تحت پوشش دهد و نمایشگاه‌های فروش آثار هنری نیز مانند پارسال برگزار کند.