16 نقاشی و مجسمه،50 میلیون تومان چکش خورد

۱۶ اثر نقاشی و مجسمه به ارزش ۵۰ میلیون تومان در یک حراج خیریه که به نفع بیماران سرطانی برپا شده بود، به فروش رفت. این حراج هنری عصر جمعه گذشته، با مدیریت شیرین پرتوی، مدیر نگارخانه شیرین به نفع بیماران مبتلا به سرطان و در حاشیه آیین تجلیل از حامیان این بیماران توسط «خیریه دهش‌پور» در باشگاه فرمانیه برپا شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه بهنام دهش‌پور، پرتوی در آغاز این حراج از ارتقای چشمگیر قیمت آثار هنری ایرانیان در حراجی‌های معتبر سخن گفت: خرید اثر هنری، تجارت روز دنیا است که مانند خرید ملک، یک پس‌انداز مطمئن و حتی یک سرمایه‌گذاری سودآور است. ورود خیرین به جرگه خریداران آثار هنری، هنرمندان ایرانی را دلگرم می‌کند و آنان را در مجامع بین‌المللی صاحب پشتوانه‌ای بزرگ خواهد کرد.

در ادامه حراج آغاز شد و درحالی‌که برای فروش هر اثر تنها ۴۵ ثانیه فرصت اعلام شده بود، به رسم همه حراجی‌ها، آثار به بالاترین پیشنهاد فروخته شد که در این میان اثری از پونه جعفری‌نژاد با پایه قیمت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان گوی سبقت را از دیگر آثار ربود.

این تابلو یک بار هفت میلیون و نیم تومان به فروش رفت و سپس دوباره به موسسه دهش پور اهدا شد و در حراج دومش نیز ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

تابلویی از زهرا شفیع‌آبادی که ۹۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود، یک بار یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید و سپس به نفع خیریه دوباره به حراج گذاشته شد که این بار هم ۲ میلیون و یکصد هزار تومان چکش خورد.

همین اتفاق برای تابلویی از مینا ابوالقاسمی رخ داد. این نقاشی که ۸۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود بار اول یک میلیون تومان به فروش رسید و پس از اهدا به حراج در بار دوم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خریداری شد. در این میان دو مجسمه کوچک از مجموعه «اسرار حوا» متعلق به یاسمین سینایی که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود، به حراج گذاشته شد که در مجموع ۲میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

سایر آثار به فروش رسیده در این حراج از هنرمندانی مانند ناصر عزیزی با ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، گیتی سیف با قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، رامتین زاد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ارکیده غفارپور با قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، آرزو حیدری با قیمت ۲ میلیون تومان، هومن نوبخت با قیمت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سپیده سحر با قیمت یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان، ساسان ناصری با قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، هما بذر افشان با قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مجید صادقی‌نژاد با قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، دلبر شهباز با قیمت یک میلیون و یکصد هزار تومان و زهره هاشمی با قیمت یک میلیون تومان بودند.

چهره‌هایی نظیر سامان مقدم، همایون ارشادی، مهناز افشار، علی فتح‌الله زاده، حمید ماهی صفت، شهره سلطانی، ناصر حجازی، علی قربان‌زاده، بهنام کامرانی، مصطفی دره باغی و... در این حراج حضور داشتند.