گفته‌های تازه محمدرضا شجریان
نشست خبری برگزاری نمایشگاه سازهای ابداعی محمدرضا شجریان درحالی برگزار شد که وی معتقد است برای دیده شدن یک ساز باید شرایط نواختن آن ساز روی صحنه فراهم باشد.
به گزارش «ایلنا» شجریان با تاکید بر اینکه به دنبال برگزاری کنسرت است، گفت: در طول ۵ سالی که من کنسرت نداشتم سازها دیده نشده است؛ البته امروز به دنبال آن هستم که اگر شرایط مهیا شود حتما به صحنه بیایم و کنسرت اجرا کنم. امیدوارم با روی کار آمدن دولت جدید برنامه‌های هنری روی روال قبلی بیفتد و شرایط خوبی فراهم شود.
وی ادامه داد: هنوز در کشور کسانی هستند که فضای موسیقی را برنمی‌تابند، اما ما باید کار خودمان را انجام دهیم. مهم این است که صحنه در اختیار اهالی موسیقی قرار داده شود و این صحنه فقط سالن است، زیرا مشکل اصلی امروز ما سالن است و نبود سالن دست اهالی موسیقی را تنگ کرده است. هرچند سالن خوب هم در کشور کم است و باید به سمت تاسیس سالن‌هایی با دو هزار نفر جمعیت برویم.
وی ادامه داد: امیدوارم که موسیقی راه خودش را باز کند و حداقل به ۱۵ سال قبل بازگردیم هر چند در آن دوره که موسیقی جاری بود باز هم قوانین دست و پاگیر وجود داشت و یک شورا بر موسیقی نظارت می‌کرد.
شجریان تاکید کرد: نباید درباره موسیقی یک شورا تصمیم‌گیری کند و دولت وارد حوزه شعر و موسیقی شود، بلکه باید به سمتی حرکت کنیم که خانواده‌ها خود فرزندانشان را تربیت کنند تا موسیقی خوب بشنوند. از طرف دیگر وقتی جلوی موسیقی توسط دولت گرفته شود، موسیقی زیرزمینی ساخته می‌شود در نتیجه این کار هیچ سودی برای دولت ندارد و هم وقت اهالی موسیقی گرفته می‌شود و هم وقت خودشان. استاد آواز ایران همچنین گفت: اگر شرایط مناسبی فراهم شود در ایران کنسرت هم
خواهم داد.
نمایشگاه و کارگاه سازهای ابداعی محمدرضا شجریان از ۲۲ الی ۲۸ شهریور از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در خانه هنرمندان برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.