وظیفه وزارت ارشاد، اسلامی کردن و انسانی کردن موضوعات فرهنگی است
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، تبدیل تجربیات شخصی به تجربیات عمومی را یکی از مهم‌ترین فواید این همایش‌ها عنوان و تاکید کرد: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسلامی کردن و انسانی کردن موضوعات فرهنگی است.
محمد جعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح دیروز در نهمین دوره از همایش معاونان فرهنگی و کار‌شناسان تبلیغات سراسر کشور که در محل هتل بابا طاهر تهران برگزار شد، به تشریح راهبرد‌ها، مسائل و سیاست‌های حاکم بر فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی کشور پرداخت.
محمدزاده با بیان اینکه وظیفه الهی و انسانی همه دست‌اندرکاران عرصه فرهنگ و اطلاع‌رسانی، تاباندن نور و روشنایی در مسیر بشریت و هموار کردن مسیر تکاملی انسان‌ها است، گفت: باید انسان‌های هدایتگری در جامعه وجود داشته باشند تا افراد بتوانند گمشده‌های حقیقی خود را پیدا کنند و در مسیر واقعی خود قرار گیرند.
معاون مطبوعاتی با اشاره به اینکه خیر مضاعف نصیب کسانی می‌شود که همه امور خود را برای رضای خداوند انجام می‌دهند، اظهار کرد: کار‌هایتان را برای خدا انجام دهید تا ماندگار شوند در غیر اینصورت، از آنجا که انسان‌ها ذاتا فراموش کارند، در نتیجه کارهای شما به سرعت به فراموشی سپرده می‌شود.
وی در پایان، وجود برخی مسائل و مشکلات را در مسیر هر کاری اجتناب‌ناپذیر دانست و خطاب به متولیان امور تبلیغاتی کشور گفت: اهداف و مقاصد در فعالیت‌های فرهنگی بسیار بزرگ‌تر از سختی‌های پیش روی آن است و از آنجا که هدف شما هدایت و تکامل بشریت است، باید دل‌هایتان را در مسیر اهداف و مقاصد به همدیگر نزدیک کرده و به سمت تکامل انسانی حرکت کنید.