پیکر محمود استادمحمد در کنار سعدی افشار در قطعه هنرمندان آرام گرفت
پیکر محمود استادمحمد نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه‌ هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد و در کنار سعدی افشار در قطعه هنرمندان آرام گرفت.
به گزارش «ایسنا» در این مراسم که ۵ مرداد ماه برگزار شد، ابتدا هنرمندان پیکر استادمحمد را دور ساختمان تئاتر شهر مکان محبوب این هنرمند چرخاندند سپس مقابل تالار وحدت رفتند.
احسان کرمی که اجرای برنامه را بر عهده داشت، در سخنانی گفت: ما یکی از شریف‌ترین صاحبان قلم را به خاک خواهیم سپرد. همه ما با افسوس‌ها و خاطراتی آمدیم و خوش‌ به حال کسانی که به اینجا آمدند و نگذاشتند خاطراتشان به افسوس تبدیل شود.
خسرو حکیم‌رابط نویسنده، مترجم و از دوستان محمود استادمحمد، گفت: آنچه را که می‌خواهم بگویم، مرثیه‌ای در سوگ استاد محمد نیست. این مرثیه را دیگران خواهند گفت. من می‌خواهم شرح ماجرای تلخی را بیان کنم که بر اکبر رادی، بر محموداستاد محمد گذشت و بر من و بر ما خواهد گذشت.
در ادامه این مراسم اسماعیل خلج هنرمند پیشکسوت در سخنانی ضمن تسلیت درگذشت استادمحمد به خانواده‌ و همه دوستداران او گفت: اصل موضوع این است که بتوانیم تحلیلی از کارهای استادمحمد ارائه دهیم. من اولین بار ۴۵ سال پیش با محمود استادمحمد زمانی که در «شهر قصه» بازی می‌کرد، آشنا شدم.
در پایان این مراسم، هنرمندان با حضور سیدمحمود دعایی بر پیکر محمود استادمحمد نماز خواندند.