براد پیت رکورد شکست
فیلم آخرالزمانی «جنگ جهانی زد» بدون حساب نرخ تورم موفق‌ترین فیلم براد پیت در گیشه‌های فروش جهانی است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فروش جهانی این فیلم با موضوع زامبی‌ها تا پایان روز یکشنبه به ۶/۵۰۲ میلیون دلار رسید.
پیش از این «تروا» با ۳/۴۹۷ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم کارنامه براد پیت بود.
«جنگ جهانی زد» تولید شرکت‌های پارامونت و اسکای‌دنس پروداکشنز یکی از معدود فیلم‌های موفق تابستان امسال بود.
این فیلم تاکنون در بازار آمریکای شمالی ۴/۱۹۷ میلیون دلار (که این هم یک رکورد برای پیت است) و ۲/۳۰۵ میلیون دلار در بازار بین‌المللی فروخته است.
پیت در «جنگ جهانی زد» نقش جری لین کارمند سازمان ملل متحد را بازی می‌کند. جری برای مقابله با یک بیماری عالمگیر که باعث تبدیل انسان‌ها به زامبی‌ها شده و تهدیدی برای ارتش‌ها و حکومت‌ها و فراتر از آن تهدیدی برای نژاد بشری است، دنیا را زیر پا می‌گذارد. میریل انوس، دانیلا کرتش، جیمز بج دیل، متیو فاکس و دیوید مورس دیگر بازیگران «جنگ‌جهانی زد» به کارگردانی مارک فورستر هستند.
این فیلم بر مبنای رمان پرفروش «جنگ جهانی زد: تاریخ شفاهی جنگ زامبی» نوشته مکس بروکس ساخته شده که سال ۲۰۰۶ منتشر شد.
«جنگ جهانی زد» پروژه محبوب پیت بود و خودش هم یکی از تهیه‌کنندگان آن است. این فیلم ابتدا قرار بود دسامبر ۲۰۱۲ اکران شود، اما پارامونت تاریخ نمایش فیلم را به تعویق انداخت تا فرصت کافی برای فیلمبرداری مجدد تعدادی از صحنه‌های لازم برای تغییر پایان فیلم فراهم شود. بودجه تولید فیلم ابتدا رقمی درحدود ۱۵۰ میلیون دلار بود، اما فیلمبرداری مجدد و اقدامات اضافی که زیر نظر پیت انجام شد، بودجه را به رقمی حدود ۱۹۰ میلیون دلار رساند.
همچنین چهار فیلم تازه اکران شده در آمریکای شمالی رده‌های اول تا چهارم جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص دادند. تریلر آینده‌گرایانه «ایلیزیم» به کارگردانی نیل بلومکمپ در یک هفته شلوغ، پرفروش‌ترین فیلم ایالات‌متحده شد، هرچند ۵/۳۰ میلیون دلار فروش این فیلم از جمعه تا یکشنبه و در هفته اول اکران، کمتر از حد انتظار بود. «ایلیزیم» در سطح بین‌المللی نیز در ۱۷ بازار ۹/۱۰ میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش جهانی خود را با حساب بازار آمریکا به ۴/۴۱ میلیون دلار رساند.