برگزاری چهارمین جایزه شعر نیما  در سه بخش
چهارمین جایزه شعر نیما در سه بخش مجزا شامل شعر مهاجرت، شعر نو ایران در یک و نیم سال گذشته و فتوآرت برگزیدگان خود را معرفی می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین دوره جایزه شعر نیما در بخش تازه‌ خود در چهارمین دوره از برگزاری‌‌اش، مجموعه اشعار شاعران مهاجر ایرانی را که در دهه‌ 80 انتشار یافته‌اند، بررسی و برترین اثر از نظر داورانش را معرفی می‌کند.
در همین راستا سپیده جدیری به عنوان دبیر بخش شعر مهاجرتِ چهارمین دوره‌ جایزه‌ شعر نیما انتخاب و هیات اجرایی این بخش را نیز مانا آقایی (شاعر و مترجم)، ماهرخ غلامحسین‌پور (شاعر و نویسنده) و تینوش نظم‌جو (نویسنده، مترجم و کارگردان تئاتر) تشکیل داده‌اند. بر اساس اعلام دبیرخانه این جایزه ادبی، شاعران مهاجر که کتاب‌های شعرشان به صورت کاغذی یا الکترونیک در دهه‌ ۸۰ منتشر شده باشد، واجد شرایط حضور در این رقابت خواهند بود. همچنین تمام کتاب‌هایی که در دهه‌ ۸۰ از شاعرانی که سراسر آن دهه را خارج از ایران زندگی کرده‌اند ـ چه آثاری که خارج از ایران منتشر شده باشند و چه آثاری که داخل ایران منتشر شده باشد ـ قابل‌بررسی در این دوره از جایزه است.
همچنین تمام کتاب‌هایی که در دهه‌ ۸۰ از شاعرانی منتشر شده که بخشی از آن دهه را خارج از ایران اقامت داشته‌اند و ناشر آن نیز خارج از مرزهای ایران است نیز در این جایزه قابل‌بررسی است. در کنار این دو موضوع، شاعرانی که اشعار منتشرشده در کتاب‌هایشان در دهه‌ ۸۰، انعکاس‌دهنده‌ هستی‌شناسی، رنج و نگرش یک انسان مهاجر باشد نیز
واجد شرایط حضور در این رقابت خواهند بود.
نتیجه‌ نهایی جایزه‌ شعر نیما در بخش شعر مهاجرت در آبان ماه سال ۱۳۹۳ طی مراسمی با حضور شاعر برگزیده، دبیر، اعضای هیات اجرایی و داوران این جایزه اعلام می‌شود. هیات اجرایی جایزه شعر نیما در دوره‌ چهارم متشکل از داریوش معمار، دبیر جایزه‌ نیما، رضا حیرانی، مازیار نیستانی، حسین فاضلی و سپیده جدیری خواهد بود.
شاعران واجد شرایط حضور در این رقابت شامل شاعرانی است که آثارشان به صورت کاغذی یا الکترونیک در یک
سال و نیم گذشته انتشار یافته است که این آثار نیز در چهار مرحله داوری می‌شود. جایزه شعر نیما در این دوره از برگزاری خود همچنین جایزه‌ عکاسی ـ شعر (فتوآرت) را نیز اهدا می‌کند. موضوع این جایزه عکاسی از یک قطعه شعر شاعران معاصر نوپرداز و کلاسیک‌سرا زیر ۴۰ سال با تکنیک فتوآرت است.