چهاردهمین جشن خانه موسیقی ایران 22 مهر ماه با تقدیر از 9 بانوی فعال در عرصه موسیقی برگزار خواهد شد.
به گزارش «ایسنا»، مدیر عامل خانه موسیقی ایران در این باره توضیح داد: امسال چهاردهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی را جشن می‌گیریم و رویکرد ما برای این برنامه «موسیقی و دولت تدبیر و امید» است.
حمیدرضا نوربخش ادامه داد: طبق روال هر سال جشن خانه موسیقی همزمان با روز جهانی موسیقی برگزار می‌شود، اما از آنجا که این روز ۹ مهر ماه است، خیلی وقت‌ها مسائلی باعث می‌شود که روز جشن جابه جا شود با این حال امسال طبق روال همیشه فعالیت‌ها با رویکرد به خانه موسیقی و مروری بر اتفاقات سال گذشته است. وی افزود: امسال به دلیل استقرار دولت تدبیر و امید مسائل و چالش‌های موسیقی و مطالباتی که اهالی موسیقی از دولت دارند در جشن مطرح می‌شود.
مدیر عامل خانه موسیقی درباره اجراهای زنده جشن امسال گفت: در زمینه موسیقی نواحی اجرای ویژه‌ای داریم و در واقع موسیقی نواحی تمام کشور را به گوش مخاطب می‌رسانیم به گونه‌ای که اعضای گروه کنار هم می‌نشینند و مخاطب در ۳۰‌دقیقه موسیقی‌های متنوعی را می‌شنود؛ البته به حرکات آیینی نیز توجه زیادی داشته‌ایم. او از اجرای ارکستر سازهای بادی تهران به رهبری جاوید مجلسی و اجرای کیوان ساکت به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های جشن چهاردهم یاد کرد.
مدیر عامل خانه موسیقی با بیان اینکه امسال از ۹ بانوی فعال در عرصه موسیقی تقدیر خواهد شد، افزود: از پیشکسوتان صدابرداری، خوانندگی‌، نوازندگی‌، سازسازی‌ و یک ناشر پیشکسوت که همگی از آقایان هستند هم تقدیر می‌شود؛ البته در بخش موسیقی نواحی نیز تقدیر خواهیم داشت.
او در پایان درباره‌ آثار رسیده به دبیرخانه جشن گفت: در بخش آلبوم برتر سال ۲۱۰ اثر به دبیرخانه رسید که ۱۳۰ اثر مربوط به موسیقی سنتی و ۷۰ اثر ارکسترال بود.