وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای نخستین بار از یک نمایشگاه هنری به طور رسمی بازدید می‌کرد، شب گذشته به گالری شکوه آمد و از نزدیک از نمایشگاه آثار هوشنگ جزی‌زاده پیشکسوت هنر نگارگری ایران دیدن کرد.
وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره دیدگاه دولت کنونی در خصوص سپردن امور اقتصاد هنر به بخش خصوصی توضیح داد: کاهش تصدیگری دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی از جمله سیاست‌های اصلی و بارز دولت یازدهم است و تنها مختص وزارت ارشاد نیست.
وی افزود: حدود یک دهه است که دولت‌های مختلف در زمینه کاهش تصدیگری دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی تنها شعار داده‌اند و تاکنون این شعار تحقق نیافته است، اما دولت یازدهم به جد این موضوع را دنبال می‌کند که به نتیجه برسد.
علی جنتی با اشاره به اهداف دولت یازدهم در بخش فرهنگ و هنر و سپردن امور به بخش خصوصی گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی است که این قانون دولت را موظف می‌کند تا امور مختلف را به بخش خصوصی واگذار کند اما آنچه تاکنون در این راستا انجام شده ، غیر از این بوده است و تنها بخش‌هایی از صنعت به بخش نیمه دولتی و شبه دولتی واگذار شده است، ‌مثل تامین اجتماعی که باید از این حالت درآید؛ چرا که دولت هیچ گاه تاجر و اقتصاددان خوبی نبوده است.