چهار فیلم جدید در جدول اکران سینماها
چهار فیلم سینمایی جدید از امروز روی پرده سینماها قرار خواهند گرفت. به گزارش «ایرنا»، فیلم‌های سینمایی «ترنج» از مجتبی راعی، «تنهای تنهای تنها» به کارگردانی احسان عبدی پور، «استرداد» از علی غفاری و «عملیات مهد کودک» به کارگردانی فرزاد اژدری از روز یکشنبه به ترتیب در گروه‌های سینمایی آزادی، استقلال، آفریقا و قدس نمایش داده می‌شود.
فیلم ترنج آخرین ساخته مجتبی راعی است. وی که پیش‌تر فیلم عصر روز دهم را ساخته این‌بار به سراغ مضمونی عرفانی رفته است.
بسیاری از کارشناسان فیلم ترنج را ادامه نگاه راعی در فیلم تولد یک پروانه عنوان می‌کنند.
رضا ناجی، حسین محجوب، محمود پاک نیت، محمدرضا داودنژاد، اتابک نادری، محمود نظرعلیان، حوریه امیری، رضا باقری، حمیده مقدس زاده و تعدادی از هنرمندان شهرهای زنجان و همدان بازیگران فیلم ترنج هستند.
این اثر سینمایی در ۱۰ سالن سینمایی به سرگروهی سینما آزادی جایگزین فیلم دربند ساخته پرویز شهبازی می‌شود. پخش این فیلم به عهده حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.
فیلم «تنهای تنهای تنها» نیز از فردا به سرگروهی سینما استقلال در ۱۰ سالن اکران عمومی می شود. این فیلم که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با استقبال نسبی منتقدان روبه رو شد، روایت دو کودک است که روابطشان تحت تاثیر نگاه غرب به ایران قرار می‌گیرد و اتفاقاتی برای آنان رقم می‌خورد.
این اثر سینمایی جایگزین فیلم «به‌خاطر پونه» از هاتف علیمردانی در گروه استقلال می‌شود.
میثم فرهومند، آرمان آوانسیان، آنا پانوسیان، ابراهیم تمهید و عباس جوادی بازیگران این اثر سینمایی هستند.
فیلم «استرداد» به کارگردانی علی غفاری نیز در گروه سینمایی آفریقا اکران عمومی می‌شود.
این فیلم به موضوع غرامت جنگی می‌پردازد که قرار بود توسط انگلستان، آمریکا و شوروی برای جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به دوره زمانی ۱۳۳۲ است. این فیلم یک درام تاریخی درباره وقایع جنگ جهانی دوم و مسائلی است که پای نیروهای متحدین و متفقین را به ایران باز کرد و در آن به ماجرای پرداخت غرامت به ایران اشاره می‌شود.
حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، الیسا کاچر و بهنام تشکر از بازیگران این اثر سینمایی به تهیه‌کنندگی محسن علی اکبری هستند.
فیلم سینمایی «عملیات مهدکودک» به کارگردانی فرزاد اژدری نیز به سرگروهی سینما قدس اکران می شود.
فرزاد حسنی، لیلا بلوکات، شمسی فضل‌اللهی، حسام نواب صفوی، سروش صحت، مریم سعادت، بهنوش بختیاری و نرگس محمدی بازیگران این اثر سینمایی بوده که با موضوع کودک و نوجوان ساخته شده است.