دردسرهای جایگزین شمقدری شدن!
حوزه سینما نیز همانند سایر بخش‌های دولتی در وضعیتی آسیب‌دیده و پرالتهاب تحویل مدیریت دولت یازدهم شد.
به دلیل تمامی ضربه‌هایی که سینما در چهار سال گذشته متحمل شده بود و همچنین مواجهه اهالی سینما با مدیرانی که توانسته بودند این عرصه را تبدیل به جزیره‌ای متعلق به خود کرده و نارفیقان (به زعم خود) را از آن برانند، تمامی نگرانی اهالی سینمای ایران بعد از معرفی شدن علی جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ تعیین جایگزین جواد شمقدری بود.
به گزارش خبر آنلاین از میان تمامی گزینه‌های مختلف، بالاخره قرعه به نام فردی خورد که سابقه خوشی از خود در سازمان اکو به جا گذاشته بود و مدت‌ها به عنوان کاردار فرهنگی ایران در فرانسه حضور یافته بود و خلاصه این طور به نظر می‌رسید که شاید به‌اندازه شمقدری دست به دوربین نبرده، اما بیش از او با اهالی فرهنگ و هنر دست همکاری داده و با ارزش‌های عرصه‌ای به نام هنر و سینما آشنا است و قدر و منزلت می‌شناسد.
او توانست در نزدیک‌ترین زمان ممکن گام‌هایی بردارد که در میان سینماگران اعتمادی نسبی به وجود آورد. نگاهی به عملکرد این مدیر در حدود ۱۰۰ روز گذشته نمایان می‌کند که اصل و اساس مسیر و راه او چقدر مشابه مدیران خوش‌سابقه سینمای ایران است یا احتمالا تا چه میزان خاطرات مدیران ناموفق سینما را در ذهن‌ها زنده می‌کند.

برنامه‌های کلی
ایوبی در مراسم معارفه خود برای نخستین بار به صورت مشخص درباره دیدگاه خود نسبت به سینما و برنامه‌های کلی‌اش صحبت کرد. ایوبی با بیان اینکه اتاق فکری از بزرگان سینمای ایران تشکیل خواهد داد،‌ در چند جمله نگاه خود را به عرصه سینما و اهالی آن بیان کرد: «من پس از گرفتن این پست اولین قدم‌ها را برداشتم و خوب شنیدن را آغاز کردم. حدود ۲۰ نفر از مدیران و سینماگران را تا به حال ملاقات کرده‌ام و این ملاقات‌ها ادامه خواهد داشت.»
علاوه بر همه اینها ایوبی مهم‌ترین سخنان خود را زمانی ایراد کرد که درباره خانه سینمای ایران چنین سخن گفت: «مساله خانه سینما باید زود حل شود و با درایت جناب وزیر این اختلافات حل خواهد شد.» این امیدوارکننده‌ترین بخش سخنان ایوبی برای کسانی بود که حداقل به مدت دو سال و نیم از سوی مدیران سینمایی می‌شنیدند که خانه سینمای ایران باید از ریشه نابود شود؛ اما باز هم نگرانی‌ها برای به نتیجه رسیدن یا نرسیدن این اظهارات وجود داشت تا صبح روز پنج‌شنبه بیستم شهریورماه ۱۳۹۲.

بازگشایی خانه سینما
اهالی سینما در صبح تابستانی شهریورماه گرد هم آمدند؛ همان گروهی که تا چندی قبل باید برای نجات خانه خود از دست کسانی که قصد داشتند در درون خانه سنگر بگیرند و دیگران را اخراج کنند،‌ در گرمای تابستان ساعت‌ها می‌ایستادند و مقاومت می‌کردند، این بار براساس تدبیر مدیریت دولتی سینما برای وارد شدن به خانه خود به خیابان سمنان رفتند. ادب و احترام به پیشکسوت رعایت شد و عزت‌الله انتظامی گام نخست را برداشت و خانه سینما به این ترتیب به اهالی صنف بازگردانده شد.

کارگروه‌های سینمایی
اهالی سینمای ایران سال‌هایی را به خاطر دارند که زنده‌یاد سیف‌الله داد برای آگاه شدن از دیدگاه اهالی مختلف سینما و مشارکت دادن آنان در زمینه تصمیم‌گیری‌های سینمایی نشست‌هایی با حضور سینماگران برپا می‌کرد. این شیوه در دوره‌های بعد چندان مورد استفاده قرار نگرفت تا اینکه ایوبی مسوولیت برگزاری کارگروه‌های سینمایی را برعهده محمدمهدی دادگو قرار داد و او چهار جلسه با حضور سینماگران و مدیر سینمایی برپا کرد. جلساتی با سرفصل‌های پخش و نمایش، تولید و حمایت از فیلمسازی، سینمای خانگی و فعالیت‌های بین‌المللی سینمای ایران. ویژگی این جلسات حضور سینماگرانی از طیف‌های مختلف است.

انتصاب‌ها و چالش‌ها
از جمله مهم‌ترین مسوولیت‌های ایوبی بعد از حضور در سازمان سینمایی تعیین مدیران بود که او به دلیلی که چندان روشن نیست اغلب سراغ مدیران تلویزیونی رفت و محمد احسانی را در معاونت آثار از جمله مهم‌ترین معاونت‌های سازمان سینمایی قرار داد و جعفری‌جلوه را به فارابی فرستاد. همچنین ایوبی علاوه بر آنکه سمت مشاور ارشد را به رضاداد اختصاص داده بود، او را به عنوان دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر نیز منصوب کرد. همه اینها در وضعیتی است که این مدیر سینمایی و همراهانش وظایف بسیار پرچالش و سنگینی را برعهده دارند؛ کارهایی نیمه‌تمام و پرهزینه از دوران جواد شمقدری؛ همانند پروژه «لاله» که برای مدیریت کنونی دردسرهایی به همراه آورده است.