جمعه یکم آذرماه نمایشگاه گروهی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران با موضوع «فیگوراتیو» در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت. این نمایشگاه که هنرمندان جوان، استادان و پیشکسوتان هنر مجسمه‌سازی در آن شرکت کرده‌اند در نگارخانه‌های نامی،‌ بهار و تابستان خانه هنرمندان تا دهم آذرماه برقرار است.
هنرمندان حاضر در نمایشگاه با تکنیک آزاد آثاری را از ابعاد بیست سانتیمتر تا دو متر طراحی کرده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند. آثار این نمایشگاه از یک میلیون تا 15 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و هنرمندان در قیمت‌گذاری برای آثار خود آزاد بوده‌اند.
فخرالدین کاکاوند عضو کمیته انتخاب آثار انجمن مجسمه‌سازان ایران در مورد آثار پذیرفته شده در این نمایشگاه به خبرنگار «دنیای اقتصاد» توضیح داد: «برای برگزاری این نمایشگاه فراخوان همگانی منتشر شد که طی آن ۱۴۰ هنرمند آثار خود را به دبیرخانه نمایشگاهی انجمن ارسال کردند. در نهایت کمیته انتخاب آثار ۸۷ اثر از ۷۱ هنرمند را برای شرکت در این نمایشگاه برگزید. آثار برگزیده برای نخستین بار است که در یک نمایشگاه عرضه می‌شوند.
او در مورد پیشکسوتان شرکت کرده در این نمایشگاه نیز گفت: «تعدادی از هنرمندان پیشکسوت نیز در این نمایشگاه آثاری ارائه کرده‌اند که از این میان می‌توان به سیمین اکرامی، طاهر شیخ الحکمایی، سعید شهلاپور و‌ ایرج محمدی اشاره کرد. از اعضای هیات مدیره انجمن مجسمه‌سازان نیز افرادی چون رامین اعتمادی دراین نمایشگاه اثر دارند.»
در این نمایشگاه آثاری با مواد و ترکیبات مختلف و حتی آثاری ترکیبی از نقاشی و مجسمه نیز شرکت داده شده‌اند، به همین خاطر تنوع آثار بسیار زیاد است و با وجود تعداد زیاد آثار دیدن آنها برای مخاطب خسته کننده نیست. برخی از مجسمه‌ها متعلق به مجموعه‌های شخصی بوده، اما باقی آثار با قیمت‌هایی بین یک تا پانزده میلیون قابل خریداری هستند. این نمایشگاه تا دهم آذر ماه در خانه هنرمندان برپا است.