روایت 18 تا 45 سالگی یک زن قهرمان
تهیه‌کننده سریال «کیمیا» از پیوستن 250 تن دیگر از چهره‌های سینمایی و تلویزیونی به این پروژه خبر داد و اعلام کرد نخستین سریال 100 قسمتی تلویزیون 18 تا 45 سالگی یک زن قهرمان را روایت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده نخستین سریال 100 قسمتی تلویزیون درباره مدت زمان تولید این اثر گفت: «ما 15 ماه برای این کار برنامه‌ریزی کرده‌ایم. سریال 100 قسمت دارد که تاکنون 70 قسمت آن توسط بهبهانی‌نیا نوشته و تصویب شده است.»
او درباره لوکیشن‌های تولید این سریال توضیح داد: «تا پایان سال بخش آبادان و خرمشهر را به پایان خواهیم رساند و در سال ۹۳ با آماده شدن دکورهای تهران مابقی سریال را ضبط می‌کنیم.»
این تهیه‌کننده در پاسخ به اینکه آیا از شهرک غزالی در تهران استفاده می‌شود یا خیر، تصریح کرد: «خیر. دکورهای ما در فضای دیگری انتخاب شده‌اند، اما آماده‌سازی این دکورها زمانبر و طولانی است و اکنون فعالیت‌هایی چون طراحی صحنه و دکور و لباس زیر نظر محمدرضا شجاعی به عنوان مشاور مدیر هنری پروژه انجام می‌شود.»
تهیه‌کننده «وضعیت سفید» در این زمینه که آیا ایفای نقش تمام سنین شخصیت اصلی به مهراوه شریفی‌نیا سپرده شده یا خیر؟ گفت: «بله. او از ۱۸ سالگی تا ۴۵ سالگی شخصیت کیمیا را بازی می‌کند.»