یک روز: 70/5 میلیون دلار فروش
«بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن» با فروشی ۱۶۱ میلیون دلاری صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد و به صدرنشینی قسمت دوم «تور» خاتمه داد.
فیلم «بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن» جمعه در اولین روز اکران در بازار آمریکای به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دنباله فیلم «بازی‌های گرسنگی» در اولین روز نمایش ۵/۷۰ میلیون دلار فروخت که یکی از بهترین‌های فروش روز اول یک فیلم در تاریخ بازار ایالات متحده و کانادا است.
فروش روز اول دنباله «بازی‌های گرسنگی» در آمریکای شمالی شامل ۳/۲۵ میلیون دلار فروش این فیلم در نمایش‌های پنج‌شنبه شب بود. دومین قسمت این سه‌گانه اکشن و ماجراجویانه در ۳۳۰۰سالن سینما در آمریکا و کانادا اکران عمومی شده است.
قسمت دوم این اکشن دلهره‌آور این هفته در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی، رقیب جدی نداشت و به همین دلیل به آسانی ‌توانست صدرنشین جدول شود.
فیلم با هزینه تولید ۱۴۰ میلیون دلاری تهیه شده و پیش‌بینی یک فروش کلی ۳۵۰تا ۴۰۰میلیون دلاری برای آن در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکا و کانادا می‌شود.
قسمت اول فیلم سال گذشته به نمایش درآمد. این فیلم توسط گری راس کارگردانی شد و با فروش ۴۰۰ میلیون دلاری در آمریکا، جنیفر لاورنس را تبدیل به یک بازیگر درجه یک و مطرح سینما کرد.
«بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن» با فروش بالای خود به دو هفته صدرنشینی اکشن ابر قهرمانانه و کمیک استریپی «تور: دنیای تاریکی» خاتمه داد.
اولین «بازی‌های گرسنگی» مارس ۲۰۱۲ در روز اول ۳/۶۷ میلیون دلار به دست آورد. فروش هفته اول اکران فیلم رقمی حدود ۵/۱۵۲ میلیون دلار شد که ششمین افتتاحیه برتر تاریخ آمریکای شمالی بود.
در بازار بین‌المللی داستان شکل دیگری است. «بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن» فعلا در ۶۵ بازار ۶۴ میلیون دلار فروخته که بیش از دو برابر فیلم اول است.
تماشاگران در سینمااسکور به «بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن» درجه A داده‌اند.
مجموعه «بازی‌های گرسنگی» بر مبنای سه‌گانه ادبی پرفروش سوزان کالینز ساخته شده است. لارنس پارسال برای فیلم «کتاب بارقه امید» برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد.