حجت‌الله ایوبی در مراسم رونمایی از کتابش با نام «1970 روز در شماره شش ژان پارت» به ماجرای برپایی برنامه‌های فرهنگی در فرانسه در زمانی که رایزن فرهنگی ایران در آن کشور بود، اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «۱۹۷۰ روز در شماره شش ژان بارت» نوشته حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی پنج‌شنبه شب با حضور اهالی ادبیات، سینماگران، اساتید دانشگاهی و سفرا در نشر ثالث برگزار شد. در ابتدای این مراسم، فیلم کوتاهی از فعالیت‌های حجت‌الله ایوبی در زمان حضورش در سمت رایزن فرهنگی ایران در فرانسه و تشکیل خانه فرهنگ ایران به نمایش درآمد. در این فیلم بخش‌هایی از برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در حوزه عکس، نقاشی، گرافیک، برگزاری تئاترهای مختلف، برپایی هفته‌های فرهنگی ایران و نمایش‌های فیلم‌های مختلف سینمای ایران و... پخش شد.
در این مراسم ایوبی پس از نمایش فیلمی از زمان حضورش در سمت رایزن فرهنگی ایران در فرانسه و تشکیل خانه فرهنگ ایران گفت: شاید این اثر نشان ندهد که جهان چقدر تشنه فرهنگ ایران است و حتی می‌تواند مستعمره فرهنگی تاریخ و تمدن و فرهنگی ایران باشد. همه جا صحبت از ایران و درها روی ما باز بود. ما عادت کردیم که جاهای نرفته و سالن‌های خالی را به رخ بکشیم ولی باید تلاش کنیم جایی را نشان دهیم که مردم آنجا عطش آشنایی با فرهنگ ایران را دارند.
ایوبی با اشاره به فعالیت‌های خود در فرانسه گفت: ما تلاش کردیم در آن زمان در کاخ ورسای دو شب برای فرهنگ ایران برنامه داشته باشیم. رییس کاخ ورسای به من می‌گفت شما ساحرید و من را سحر می‌کنید. من در جواب وی می‌گفتم این سحر من نیست. سحر حافظ و هنر و ادبیات ایرانی است. پرستویی، بنی‌اعتماد، میرکریمی و ... هستند که با آثارشان نام ایران را زنده نگه داشته‌اند. ایوبی افزود: اما پس از مدتی بعد از این برنامه روابط ایران و فرانسه دگرگون شد. فضا هم به همین دلیل علیه شهردار این شهر بود. به وی عنوان کرده بودند که چرا باید با این شرایط برای کشوری مثل ایران هزینه کند تا جایی که شهردار در معرض استیضاح قرار گرفت. با وی تماس گرفتم و از او خواستم من در شورای شهر شرکت کنم و از وی دفاع کنم. این کار را انجام دادم. در این جلسه تمام برنامه‌ها را به صورت تصویری توضیح دادم و خوشبختانه این فضا به نفع وی شد و ما پیروز شدیم.
رایزن سابق فرهنگی ایران در فرانسه ادامه داد: ۲ روز بعد شهردار شیراز زنگ زد که وی را می‌خواهند استیضاح کنند که چرا پول بیت‌المال را هزینه کرده است. من به وی هم پیشنهاد دادم حاضرم در جلسه‌ای شرکت کنم و از او هم دفاع کنم. به ایران بازگشتم و اتفاقا در جلسه‌ای این کار را انجام دادم و خوشبختانه مشکل او هم حل شد.