World Music 2013 در پنجه‌های استاد کیهان کلهر
جایزه بهترین آلبوم ورلد موزیک در سال ۲۰۱۳ از طرف منتقدین ضبط موسیقی‌ آلمان به کیهان کلهر و اردال ارزنجان رسید.
به گزارش «ایسنا»، ضبط برخی از قطعات این آلبوم در «استودیو رادیو» زوریخ و اجرای کیهان کلهر و اردال ارزنجان در ترکیه و به صورت زنده در سال ۲۰۱۱ انجام شده است.
هیات داوران جایزه منتقدان ضبط موسیقی آلمان، جایزه خود را به دو آلبوم اخیر منتشر شده از سوی کیهان کلهر و اردال ارزنجان اختصاص داد و این دو آلبوم را در لیست بهترین آثار ضبط شده در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳ قرار دادند.
همچنین این آلبوم یکی از ۱۰ نامزد دریافت جایزه بهترین آلبوم سال ۲۰۱۱، در مجله نظرسنجی منتقدان انگلیس بود.
کیهان کلهر در سال ۱۳۴۲ خورشیدی در خانواده‌ای کرمانشاهی و موسیقی‌دوست در تهران چشم به جهان گشود. کار موسیقی را از پنج سالگی به صورت آزاد شروع کرد. ۱۲ ساله بود که به صورت حرفه‌ای به موسیقی پرداخت و در ۱۳ سالگی با ارکستر رادیو و تلویزیون کرمانشاه شروع به همکاری کرد.
کلهر مدتی کوتاه با گروه شیدا در مرکز هنری «چاووش» همکار بود. در ۱۷ سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس به نیت ادامه تحصیل راهی کانادا و در رشته آهنگسازی از دانشگاه کارلتون اتاوا فارغ‌التحصیل شد.
اساتید زیادی از «کیهان کلهر» به عنوان جهانی‌ترین مرد موسیقی ایران یاد کرده‌اند. وی مدت‌ها عضو گروه دستان بود و در کنسرت‌های این گروه به همراه استاد شهرام ناظری به نوازندگی و تنظیم پرداخت. از میان این آثار می‌توان به سفر به دیگر سو و دو اثر دیگر که در ایران انتشار نیافته‌اند، اشاره کرد. پس از جدایی از گروه دستان و آغاز فعالیت‌های مستقل با موسیقیدان‌های خارجی، با همکاری اساتید موسیقی سنتی ایران محمدرضا شجریان و حسین علیزاده آثاری را پدید آورد که شامل ۶ آلبوم زمستان است، بی تو به سر نمی‌شود، فریاد، ساز خاموش، شب، سکوت، کویر و سرود مهر می‌شوند.
وی همراه با نوازنده باقلامای ترکیه، اردال ارزنجان کنسرت‌هایی را هم در مناطق مختلف جهان در حال اجرا دارد و آلبومی نیز با این نوازنده ترک به نام The Wind در شرکت ECM ارایه کرده است که همین آلبوم به‌عنوان بهترین آلبوم سال ۲۰۱۳ انتخاب شده است. کلهر همچنین در ژانویه سال ۲۰۰۸ میلادی کنسرتی را به همراه کوارت زهی بروکلین رایدر در شهر نیویورک به روی صحنه برد که در آن قطعاتی از آلبوم شهر خاموش نواخته شد. کیهان کلهر تنها موسیقیدان ایرانی است که چهار بار نامزد جایزه گرمی آمریکا شده‌است. نوای کمانچه کیهان کلهر در موسیقی متن فیلم «جوانی بدون جوانی» ساخته فرانسیس فورد کاپولا از جمله آثار به یادماندنی او است. «جوانی بدون جوانی» که در سال ۲۰۰۷ میلادی ساخته شد، فیلمی کاملا شخصی از فیلمسازی است که در میانسالی قرار داشته و اتفاقا تجربه دلنشینی را هم رقم زده است. موسیقی شنیدنی و گوش نواز «اسالدو گولیچف» از نقاط مثبت فیلم است که شنیدن نوای مسحورکننده کمانچه «کیهان کلهر» آن را دو چندان می‌کند.