رزاق کریمی و داروغه زاده حکم گرفتند
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی طی حکمی دکتر ابراهیم داروغه‌زاده را به عنوان «معاون فرهنگی» بنیاد سینمایی فارابی منصوب کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس در متن حکم جعفری جلوه خطاب به داروغه‌زاده چنین آمده است: «نظر به اهمیت نقش معاونت فرهنگی بنیاد در جاری ساختن سیاست‌های هدایتی و حمایتی در سینمای کشور در عرصه‌های فیلم‌نامه‌نویسی اعم از اقتباس، تحقیق، تالیف و تولیدات گونه‌گون در سینمای داستانی اعم از تجربی، فیلم اول، حرفه‌ای و... با عنایت به مراتب تعهد، دانش و تجربیات ارزشمند جنابعالی در حوزه‌های سمعی‌ و بصری و سینمایی، به این وسیله به عنوان معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منصوب می‌شوید.»
ابراهیم داروغه زاده متولد ۱۳۴۹ تهران و دارای مدرک دکترای پزشکی عمومی و کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل است. از فعالیت‌های او می‌توان به رییس پخش شبکه چهار سیما، مدیر گروه اجتماعی شبکه اول سیما، مدیرعامل موسسه‌ رسانه‌های تصویری، مدیرعامل موسسه تصویر شهر، دبیر چهارمین جشنواره فیلم شهر و قائم مقام دبیر سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اشاره کرد.
مرتضی رزاق کریمی نیز طی حکمی از سوی «سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد» مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به‌عنوان مشاور عالی مدیرعامل و سرپرست معاونت فرهنگی این مرکز منصوب شد.
به گزارش «ایسنا»، در متن این حکم آمده است: «حُسن سابقه و تجارب دیرسال و ارزشمند شما در حوزه سینما و به تخصیص سینمای مستند، بر کسی پوشیده نیست. اینجانب فرصت همکاری با حضرتعالی در مسوولیت «مشاور عالی مدیرعامل و سرپرست معاونت فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» را مغتنم دانسته و از خداوند متعال توفیقات روزافزون آن جناب را در انجام وظایف محوله خواهانم.»
مرتضی رزاق کریمی متولد ۱۳۴۲ در تبریز است که همزمان با تحصیل در رشته اقتصاد و دوره تهیه‌کنندگی، شروع به برنامه‌ریزی و مدیریت تولید فیلم کرد و از سال ۱۳۷۱ با تاسیس «دگا فیلم»، تهیه و تولید فیلم‌های مستند و داستانی مختلف در ایران و همکاری در تولیدات مستند با کشورهای اروپایی را آغاز کرد.