«تابور» در میان 10 فیلم بر‌تر سال ۲۰۱۳ «ایندی وایر»
سایت تخصصی ایندی وایر که یکی از معتبر‌ترین سایت‌های سینمایی به‌شمار می‌رود؛ به سیاق همیشه در پایان هر سال، بهترین‌های سینما را از نگاه تخصصی خود معرفی می‌کند. امسال نیز 10 فیلم بر‌تر سال ۲۰۱۳ دنیا را از میان فیلم‌هایی که از سوی فستیوال‌های معتبر جهانی مورد ستایش قرار گرفته‌اند، اما به دلیل فرم و محتوای ویژه‌شان سهمی از اکران عمومی در سینماهای جهان نداشته‌اند، معرفی کرده است.
به گزارش «ایلنا»، در این لیست، فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی وحید وکیلی‌فر هم به عنوان یکی از ۱۰ اثر بر‌تر سال ۲۰۱۳ جهان معرفی شده است. این فیلم از دیدگاه بسیاری از منتقدان و صاحب‌نظران بین‌المللی، فیلمی بسیار متفاوت و پیشرو در سینمای پیش‌تر شناخته شده ایران است. «تابور» دومین فیلم بلند و مستقل «وحید وکیلی‌فر» پس از «گشر» است که با همکاری فریبا رستمی در تهران تولید شده و حضور موفقی در فستیوال‌های معتبر بین‌المللی داشته است.
همچنین سایت هالیوود ریپو‌رتر؛ «تابور» را بازتعریفی دوباره از مفهوم سینماتوگراف از سوی فیلمساز می‌داند. همین ویژگی‌های منحصر به فرد زبانی «تابور»، «جان بورمن» فیلمساز کهنه‌کار و ۸۵ ساله بریتانیایی را بر آن داشت که دست بر قلم برد و طی تحلیلی مفصل، این فیلم را یک شاهکار سینمایی بخواند و از حسرتش بر نساختن چنین فیلمی در دوران حرفه‌ای‌اش بنویسد.