جمشید مشایخی در مستند «از ایران تا آرژانتین» به جهان پیام صلح می‌دهد
جمشید مشایخی درباره حضورش در مستند «از ایران تا آرژانتین» که با هدف انتقال پیام فرهنگی و صلح‌دوستانه ایرانیان به جهان ساخته می‌شود، توضیحاتی ارائه کرد.
بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون درباره حضور خود در این مستند به خبرگزاری مهر گفت: علی فتح لایق‌زاده کارگردان جوان سینمای ایران را با برخی از فیلم‌های مستندی که پیش از این با نگاه انسان‌دوستانه ساخته است، می‌شناسم و به دلیل این ویژگی که در آثار او دیدم، پیشنهاد ساخت فیلم مستندی با موضوع پیام صلح و انسان‌دوستی مردم ایران به جهان را به او دادم و او هم پذیرفت.
بازیگر سریال «هزار دستان» با اشاره به اتفاقی که در صفحه یکی از شبکه‌های اجتماعی برای مسی بازیکن فوتبال افتاده است، گفت: آنچه در صفحه فیس‌بوک لیونل مسی بازیکن آرژانتینی بعد از اعلام گروه‌بندی جام جهانی از سوی برخی از ایرانیان رخ داد، اتفاق ساده و معمولی نبود بلکه یک اتفاق ناخوشایند فرهنگی برای ایران و ایرانی بود. زمانی که این اتفاق افتاد تصمیم گرفتم از هر طریق ممکن صدای مردم ایران را به گوش جهان برسانم و بگویم آنچه را برای مسی رخ داد نباید به حساب همه ایران نوشت. مشایخی در پاسخ به این پرسش که آیا برای حضور در آرژانتین اقدام کرده است، گفت: به شکل رسمی اقدامی نکرده‌ام؛ اما مذاکراتی در حال انجام است و اگر به نتیجه برسد قطعا برای حضور در آرژانتین اقدام خواهم کرد.