بازگشت شاعر تاثیرگذار دهه هفتاد با «مادرد»
تازه‌ترین مجموعه شعر علی عبدالرضایی شاعر مطرح و تاثیر گذار دهه 70 منتشر شد. این کتاب «مادرد» نام دارد و نخستین مجموعه شعر عبدالرضایی است که پس از غیبت یازده ساله در فضای ادبیات ایران روانه بازار کتاب شده است.
این مجموعه از دو بخش تشکیل شده است که «آلبوم خانوادگی» و «عشق تبلیغاتی» عناوین آن هستند و در بخش اول ۲۲ شعر و در بخش دوم ۱۹ شعر گنجانده شده است. عبدالرضایی درباره انتشار این کتاب می‌گوید: از ۱۰ سال پیش تا کنون بحثی را در ادبیات به‌عنوان شعر پساهفتاد مطرح کرده‌ام که این مجموعه نمونه‌هایی از شعرهای پسا هفتادی من را در بر می‌گیرد. در این شعرها به انسجام فکری و ساختاری شعرها توجه ویژه‌ای کرده‌ام و شعرها با توجه به تکنیک‌هایى که با فضای معنایی همخوانی دارد نوشته شده‌اند.
علی عبدالرضایی شاعر و نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات که پیش‌تر کتاب‌های «تنها آدم‌های آهنی در باران زنگ می‌زنند»، «پاریس در رنو»، «این گربه عزیز»، «جامعه» و «فی‌البداهه» را منتشر کرده بود. این شاعر در دهه هفتاد به عنوان یکی از مطرح‌ترین شاعر ایران در رسانه‌ها حضور فعالی داشت و یکی از مهم‌ترین شاعران ایران به شمار می‌آید که همواره حرف و حدیث‌های زیادی درباره‌ آثارش وجود داشته است.
او در زمره سی و سه شاعر برگزیده از سراسر جهان است که شعرخوانی‌اش در آرشیو صدای کتابخانه ملی بریتانیا نگهداری می‌شود. «مادرد» از سوی انتشارات بوتیمار با قیمت ۷۵۰۰ تومان منتشر شده است.