سینما «قدس» پرده‌اش را پایین کشید
پس از اعلام مالکان سینما «قدس» مبنی بر تعطیلی این سینما به دلیل ضرردهی و شرایط نامساعد مالی این سینمای قدیمی از این پس دیگر فعالیت نخواهد کرد.
به گزارش «ایسنا»، پبش از این محمدرضا نصیری‌نژاد در گفت‌و‌گویی اظهار کرده بود: ‌با تحویل نسخه فیلم «جیب بر خیابان جنوبی» به علی سرتیپی، سینما قدس را تعطیل می‌کنیم تا درباره ادامه فعالیت فکر کنیم؛ چراکه قادر به تامین هزینه‌های سینما نیستیم و وزارت ارشاد هم تماسی با ما نداشته است.
رئیس انجمن سینماداران کشور هم چندی قبل گفت: به‌طور شفاهی مساله سینما «قدس» را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردم و قرار شده با مالک سینما جلسه‌ای داشته باشند تا مشکلات را بررسی کنند. امیدوارم کمکی برای حل مشکل این سینما و نیز دیگر سینماهای کشور انجام شود.
محمدقاصد اشرفی همچنین بیان کرد: این مشکل فقط مختص سینما «قدس» نیست و همه سینماهای کشور در معرض خطر تعطیلی قرار دارند.
اشرفی افزود: سینماها تحت فشارهای مختلفی از سوی شهرداری و اداره مالیات هستند و هرچه در این‌باره پیگیری کردیم تا همکاری بیشتری با سینماداران صورت گیرد کسی به حرف ما توجهی نکرد بنابراین چاره‌ای نداریم جز اینکه در خاموشی و سکوت، مرگ سالن‌های سینما را شاهد باشیم.
سینما «قدس» در سال ۱۳۴۶ با نام «پولیدور» در ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر (عج) تهران تاسیس شد و جزو چند سینمای قدیمی است که در تهران فعال بود.