فاجعه معراجی‌ها
انفجار در پشت صحنه فیلم «معراجی‌ها» به کارگردانی «مسعود ده‌نمکی» شش کشته و 12 زخمی برجای گذاشت. این انفجار روز گذشته (چهارشنبه 18 دی‌ماه) در زمان جابه‌جایی مواد منفجره مربوط به جلوه‌های ویژه این فیلم رخ داد و طی آن سه نفر از عوامل فیلم، مدیرعامل شهرک سینمایی دفاع مقدس و یک بدلکار و یک دستیار جلوه‌های ویژه کشته و تعدادی زخمی شدند.
براساس گفته‌های یکی از شاهدان حاضر در این انفجار علی اکبر رنجبر مدیر شهرک سینمای دفاع مقدس، جواد شریفی‌راد مسوول جلوه‌های ویژه، رضا فرجی دستیار تولید، جمشید احسانی‌ نگهبان، مرتضی مولایی دستیار طراح صحنه از دنیا رفتند. عباس رنجبر، مدیرعامل شهرک سینمایی دفاع مقدس نیز در این حادثه کشته شده است.
بر همین اساس خبرگزاری «برنا» خبر داد بدلکاری که در خودرو حامل مواد منفجر بوده نیز جزو کشته‌ها اعلام شده است. حمید شهیری طراح صحنه و مهدی مرادی دستیار جلوه‌های ویژه که در اثر این انفجار مصدوم شده‌اند، به بیمارستان صاحب‌الزمان اسلامشهر منتقل شدند. براساس اخبار منتشر شده روز گذشته حال این دو نفر نیز مساعد نیست.
عباس شوقی عضو هیات‌مدیره انجمن جلوه‌های ویژه خانه سینما درباره انفجار در پشت صحنه فیلم مسعود ده‌نمکی به «ایسنا» گفت: این انفجار در حین حمل مواد منفجره رخ داده و تعداد کشته‌ها حداقل سه نفر است. این مواد منفجره جنگی بوده و دست ما به هیچ جایی بند نیست، چون مسوولان حفاظتی و حراستی اجازه نمی‌دهند چنین موادی را که مخصوص استفاده در فیلم است، وارد کنیم و به همین دلیل مجبوریم از مواد منفجره جنگی استفاده کنیم.
در مورد چگونگی رخ دادن این حادثه دیروز اخبار ضد و نقیضی در خبرگزاری‌ها منتشر شد. به گفته عباس شوقی این انفجار سر صحنه فیلمبرداری نبوده و حین انتقال مواد منفجره صورت گرفته است، اما خبرگزاری «برنا» در گزارش خود اعلام کرده است که سر صحنه فیلمبرداری چاشنی‌ها دیر عمل کردند و زمانی که عوامل جلوه‌های ویژه برای چک کردن این چاشنی‌ها رفتند، ناگهان هنگام جازدن چاشنی همه آنها منفجر شدند.
بعد از انفجار دیروز پنج دستگاه آمبولانس از سازمان بهشت زهرا (س) برای انتقال پیکر کشته‌شدگان وارد شهرک شد و اجساد کشته‌شدگان را به بهشت زهرا (س) منتقل کرد. نیروهایی نیز از یگان امداد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای خنثی‌سازی مهمات باقیمانده در محل حضور داشتند که گفته شد نیازی به حضور آنها نیست و نیروهای تخریب مستقر در شهرک کار خنثی‌سازی را انجام دادند. همچنین از عکسبرداری و فیلمبرداری از روبه‌روی شهرک ممانعت به عمل آمد و تصویربرداری که در حال فیلمبرداری بود با برخورد نیروهای نگهبانی شهرک روبه‌رو شد.
پروژه «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی که قرار بود در صورت انتخاب، با نسخه سینمایی در جشنواره فجر امسال شرکت کند و سپس به صورت مجموعه تلویزیونی از شبکه اول سیما پخش‌ شود، تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.