سرانجام با اعلام فیلم‌های بخش نوعی تجربه و فیلم‌های ایرانی بخش بین‌الملل آخرین فهرست فیلم‌های این دوره از جشنواره فیلم فجرمعرفی شدند. فیلم‌های بخش «نوعی تجربه» به شرح زیر است:
دربست آزادی: در خلاصه داستان فیلم مهرشاد کارخانی آمده است: دو جوان یک روز تصمیم می‌گیرند برای گرفتن طلبشان در شهر راهی شوند. در این فیلم هنرمندانی همچون امید علومی، حسام شجاعی، سحر قریشی، لادن پروین، مانی حیدری، سروش صحت، رضا ناجی و شهره قمر حضور دارند.
بازگشت: علی قوی‌تن که فیلمبرداری فیلم خود را از خردادماه امسال آغاز کرده بود، بازگشت را در مناطقی مانند دامغان و طبس ساخته است. بازگشت داستان مردی است که برای رسیدن به حقایقی به دل طبیعت سفر می‌کند و در این سفر دختری نیز با او همراه می‌شود. این فیلمنامه ادامه سینمای مستقل علی قوی‌تن است و مضمون دینی دارد.
دختر، مادر، دختر: این فیلم اپیزود دوم از سه گانه‌ای است که از دو سال پیش ساخت آن شروع شد. اپیزود اول دختر، پدر، دختر نام داشت که در فضای کوهستانی و سراسر برفی زاگرس سپری می‌شد و دختر، مادر، دختر دومین اپیزود در فضای بکر گندم‌زارهای پاییزی است که هرگز کسی برای فیلمبرداری به آن مناطق نرفته و سال آینده اپیزود سوم را با نام دختر، دختر در حال و هوای بهاری ساخته خواهد شد.
دو ساعت بعد مهرآباد: علیرضا فرید دو ساعت بعد، مهرآباد را در تهران، قشم و مسیر ریلی تهران - بندرعباس جلوی دوربین برده است.این فیلم داستان عاشقانه‌ای‌ است بی‌عاشق و حالا معشوق که همسرش را در سقوط هواپیما از دست داده، از پس انزوایی خودخواسته با پرسشی عمیق روبه‌رو است که برای یافتن پاسخ می‌بایست سفری طولانی و پُرمعنا را در پیش گیرد. نشانه‌ها حکایتی دوگانه برایش فراهم می‌سازد.
بیداری برای سه روز: در فیلم مسعود امینی تیرانی مهم‌ترین سختی کار برای پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی بود که سه روز بی‌خوابی را تحمل کردند.به گفته کارگردان بیداری برای سه روز در این فیلم یک موقعیت کلی وجود داشت که با بازیگران در مورد این موقعیت تمرین شده بود؛ ابتدا فیلم‌نامه به شیوه مرسومی که دیالوگی وجود داشته باشد نبود و هر آنچه شکل گرفت بداهه‌ای بود که جلوی دوربین توسط بازیگران اتفاق می‌افتاد.
روایت ناپدید شدن مریم: فیلم محمد رضا لطفی اثری در ژانر وحشت است و سعی دارد نگاهی متفاوت به مقوله ماوراء‌الطبیعه داشته باشد. داستان این فیلم در مورد مرتضی حسینی مستند‌ساز است که در سال ۱۳۸۷ در پی حادثه‌ای در جاده‌ای دور افتاده به کما می‌رود و همسرش مریم شریفی ناپدید می‌شود. او به همراه دوستش مجید شکری و یاسر جعفری در حال ساخت فیلمی مستند پیرامون نیروهای ماورایی بودند.
سایه روشن: جدیدترین ساخته فرزاد موتمن داستان مرد میانسالی به نام رامین است که دچار فراموشی شده و خانمی به او کمک می‌کند که حافظه‌اش را به دست آورد.این فیلم یک تریلر عاشقانه‌ است که روایتی غیر خطی دارد و محمدرضا فروتن، شقایق فراهانی، الهه استیری و سونیا اسپهروم در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
سرزمین رها: نام قبلی این فیلم بر بال‌های خیال بود.در فیلم فرهاد مهرانفر، رها اسم شخصیت فیلم است که دنیای ذهنی خود را روایت می‌کند.
سیاوشان: به گفته محمد علی سجادی، کارگردان این اثر، سیاوشان یک فیلم تجربی است که در یک شرایط تجربی ساخته شد؛ یعنی ارزان و جمع و جور و به شکل دانشجویی.
شب، بیرون: فیلم کاوه سجادی حسینی داستان آن به‌طور کلی در شب اتفاق می‌افتد، درباره چند جوان است که طی اتفاقی و در سفری شهری با انسان‏های مختلفی روبه‌رو می‌شوند.
ماهی و گربه: فیلم ماهی و گربه در یک سکانس - پلان ۱۳۰ دقیقه‌ای پس از یک ماه تمرین در مکان فیلمبرداری در یک شبانه‌روز ساخته شد. ماهی و گربه ماجرای گروهی از دانشجویان و جوانان را تعریف می‌کند که در جریان سفر به شمال کشور و حضور در یک اردو درگیر ماجراهایی می‌شوند.
جینگو(روایت معلق): این فیلم به کارگردانی تورج اصلانی فیلمبردار تجربی سینمای ایران است که پیش از این برای فیلمبرداری فیلم‌های بغض و فصل کرگدن موفق به دریافت جایزه جهانی بهترین فیلمبردار دنیا شده است، اما درباره ساخت فیلمی به کارگردانی خودش اطلاعات چندانی در رسانه‌ها منتشر نشده است.
شش فیلم ایرانی در بخش بین‌الملل فیلم فجر
در حالی اسامی شش فیلم ایرانی برای ۲ بخش بین‌الملل اعلام شد که درویش،‌هادی، ضمیری، حاتمی‌کیا، حجازی و عسگرپور باید به رقابت با فیلمسازان خارجی بپردازند. علیرضا شجاع نوری مدیر بخش بین‌الملل سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر اسامی فیلم‌های ایرانی راه‌یافته به دو بخش اصلی بین‌الملل را به شرح زیر اعلام کرد:
سینمای سعادت: رستاخیز (احمدرضا درویش)، زندگی جای دیگری است (منوچهر‌ هادی)، با دیگران (ناصر ضمیری)
بخش جام جهان نما: چ(ابراهیم حاتمی کیا)، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو(روح الله حجازی)، میهمان داریم(محمد مهدی عسگرپور)

روزنه‌ای برای دیده شدن