افتتاح یازدهمین جشن تصویر سال از فردا
سیف‌الله صمدیان معتقد است: جشن تصویر سال به عنوان یک رویداد غیردولتی، کامل‌ترین ارزیابی عکاسی سالانه ایران در رشته‌های مختلف عکاسی است.
سیف‌الله صمدیان، دبیر یازدهمین جشن تصویر سال در نشست خبری این جشنواره که دیروز در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، گفت: ۱۱ سال است که تصویر سال را بدون وقفه دنبال می‌کنیم. این رویداد انرژی را که در جوانان کشور وجود دارد و نمی‌توانند آن را در فضاهای مختلف بروز دهند‌، تخلیه می‌کند. تصویر سال یک امن‌گاه فرهنگی است که مطمئن هستم‌، هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شود و ناگزیر است که همیشه ادامه داشته باشد. دبیر جشن تصویر سال ادامه داد: جشن تصویر سال مثل سال‌های گذشته شامل دو بخش نمایشگاهی و جشنواره فیلم تصویر است. بخش نمایشگاهی شامل آثار برگزیده رشته‌های عکاسی‌، گرافیک و کاریکاتور است که به صورت پرینت‌، مالتی‌مدیا و اسلاید شو ارائه خواهد شد. جشن تصویر سال کامل‌ترین ارزیابی عکاسی سالانه ایران در رشته‌های مختلف خبری‌، مستند اجتماعی‌، ورزشی‌، هنر و هنرمندان‌ و زندگی و پرتره است.
او درباره هیات داوران یازدهمین جشن تصویر سال گفت: بیژن صیفوری،‌ کیانوش غریب‌پور و محمدرضا عبدالعلی‌، هیات داوران بخش گرافیک (پوستر)، کامبیز درمبخش‌، مسعود شجاعی طباطبایی و هادی زارعی مقدم هیات داوران بخش کاریکاتور و ساعد نیک‌ذات، جاسم غضبان‌پور و رومین محتشم هیات داوران بخش عکس یازدهمین جشنواره تصویر سال هستند.
او افزود: همچنین امسال دو بخش عکس انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری و طرح سینما سلام برای جشن تصویر سال در نظر گرفته شده است. برای هرکدام از این بخش‌ها ۱۰ طرح برگزیده‌شده که هرکدام جایزه یک میلیون تومانی از طرف معاونت مطبوعاتی (جشنواره مطبوعات) دریافت خواهند کرد. عکس‌هایی که از انتخابات ریاست‌جمهوری گرفته شده است، از همان نخستین روزهای تبلیغات تا پایکوبی و جشن مردم پس از اعلام نتایج را شامل می‌شود. یازدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از فردا جمعه دوم اسفندماه ساعت ۱۶ در خانه هنرمندان افتتاح می‌شود.