«پایتخت 3» بدرقه‌ای برای رفتن ضرغامی
مراسم تقدیر از برترین‌های نوروز 93 که عصر دوشنبه (یکم اردیبهشت ماه) در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما با حضور برنامه‌سازان، هنرمندان، مسوولان کشوری و مدیران شبکه‌ها برگزار شد با حاشیه‌ها و اتفاقات جالبی همراه بود.
در مراسم تقدیر از برترین‌های نوروز ۹۳، منگ هان ژانگ - بازیگر نقش چوچانگ در سریال «پایتخت ۳» - شعری از سعدی را در سالروز تولد این شاعر ایرانی خواند و یادآور شد: سعدی تنها شاعر ایرانی است که به چین سفر کرد.
سیروس مقدم در این مراسم، سریال «پایتخت ۳» را به رئیس سازمان صداوسیما تقدیم کرد و گفت: اگر سال گذشته «پایتخت ۳» در شرایط سختی ساخته شد، به دلیل این بود که ما احساس کردیم، دیگر ممکن است سال آینده آقای ضرغامی در بین ما نباشد؛ به همین خاطر همه با هم تصمیم گرفتیم با ساختن «پایتخت ۳» بدرقه شایسته‌ای از ایشان داشته باشیم.
یکی دیگر از حاشیه‌های برنامه مراسم تقدیر از برترین‌های نوروز مربوط به حضور رضا رفیع - مجری و کارشناس برنامه «قند پهلو» - در شبکه آموزش بود. مجری و کارشناس برنامه «قند پهلو»‌ در سخنانی کوتاه گفت: خوشبختانه «قند پهلو» برنامه‌ای شد که با نظر لطف مخاطبان مواجه شد؛ ضمن اینکه در تلویزیون کار طنز کردن خیلی مشکل است. خوشحالم که این توفیق به من داده شد تا با جمعی از دوستان در شبکه آموزش گرد هم بیاییم و برنامه‌ای را با عنوان «قند پهلو» برای بینندگان تدارک ببینیم.
این طنزپرداز سپس در پایان صحبت‌هایش شعری کوتاه در وصف مسکن هنرمندان خواند. در این مراسم برنامه «کلاه قرمزی ۹۳» عنوان بهترین برنامه کودک نوروز را به خود اختصاص داد و حمید مدرسی به نمایندگی از حمید جبلی و ایرج طهماسب این جایزه را دریافت کرد. همچنین اینگونه اعلام شد که جبلی و طهماسب به دلیل سفر نتوانسته‌اند در این مراسم شرکت کنند.
در مراسم معرفی برترین‌های نوروز سیما، مجموعه تلویزیونی «پایتخت ۳» بیشترین جوایز را از آن خود کرد. همچنین امین حیایی و بهاره رهنما (بازیگران سریال خوب، بد، زشت) به عنوان بهترین بازیگر مرد و زن مجموعه‌های نمایشی نوروز انتخاب شدند.
سیروس مقدم کارگردان «پایتخت» به عنوان بهترین کارگردان معرفی شد. همچنین نسرین نصرتی و مهران احمدی، بازیگران این سریال به عنوان بهترین بازیگران زن و مرد نقش مکمل مجموعه‌های نمایشی انتخاب شدند.
در بخش بهترین ویژه برنامه تحویل سال، احسان علیخانی (مجری، تهیه‌کننده برنامه سه ستاره شبکه سه) انتخاب شد.