132 میلیون دلاری شد
فیلم ابرقهرمانی شرکت سونی پیکچرز در فاصله کمتر از یک هفته به آغاز اکران در آمریکای شمالی پرفروش‌ترین فیلم بازار بین‌المللی شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «اسپایدرمن شگفت‌انگیز ۲» این هفته در ۲۸ بازار خارجی دیگر روی پرده رفت و ۲/۶۷ میلیون دلار فروخت.
به این ترتیب فروش بین‌المللی فیلم در ۴۲ بازار پس از دو هفته ۱۳۲ میلیون دلار شد. دنباله «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» از ۲ مه (۱۲ اردیبهشت) در آمریکای شمالی روی پرده می‌رود.
مارک وب «اسپایدرمن شگفت‌انگیز ۲» را هم کارگردانی کرده و اندرو گارفیلد بار دیگر در نقش پیتر پارکر/اسپایدرمن ظاهر شده است؛ اما استون، شیلین وودلی، فلیسیتی جونز،
بی. جی. نواک، کالم فیوری، سالی فیلد و کریس کوپر از دیگر بازیگران فیلم هستند. جیمی فاکس نقش ضدقهرمان الکترو را بازی می‌کند و پل جیاماتی به نقش میخائیلوویچ سیتسویچ معروف به «کرگدن» یکی دیگر از ضدقهرمانان ظاهر شده است.
دنباله «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» در کره جنوبی ۴/۱۳ میلیون دلار فروخت که بیشترین فروش فیلم در بازارهای جدید بود. فیلم در روسیه با ۹/۸ میلیون دلار افتتاح شد و در ایتالیا ۵/۶ میلیون دلار، در ژاپن ۲/۵ میلیون دلار، در تایوان ۱/۴ میلیون دلار و در ونزوئلا ۵/۱ میلیون دلار فروش داشت.
«اسپایدرمن شگفت‌انگیز ۲» با ۷/۵ میلیون دلار همچنان فیلم اول بریتانیا بود و مجموع فروش خود را در این بازار به ۸/۲۷ میلیون دلار رساند. فیلم در مکزیک نیز ۳/۴ میلیون دلار دیگر به دست آورد. مجموع فروش فیلم در این کشور ۵/۱۹ میلیون دلار شده است.
در بازار آمریکای شمالی، کمدی «زن دیگر» تولید شرکت فاکس به سه هفته صدرنشینی فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی» پایان داد و با رقم خوب ۷/۲۴ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم هفته شد.
انیمیشن سه‌بعدی «ریو ۲» تولید فاکس با ۷/۱۳ میلیون دلار فروش در ۳۷۰۳ سینما در رده چهارم قرار گرفت. مجموع فروش فیلم در ایالات متحده و کانادا ۲/۹۶ میلیون دلار شده است. فروش بین‌المللی دنباله «ریو» از مرز ۲۵۰ میلیون دلار گذشت و فروش جهانی آن به ۲/۳۴۶ میلیون دلار رسید.
«عمارت‌های آجری» یکی از فیلم‌های آخر پل واکر، در هفته اول اکران در ۲۶۴۷ سینما ۶/۹ میلیون دلار به دست آورد و فیلم پنجم شد.
این فیلم تولید شرکت «یوروپاکورپ» متعلق به لوک بسون سینماگر فرانسوی و شرکت «ترنس‌فیلم اینترنشنال» است و با هزینه‌ای حدود ۲۸ میلیون دلار ساخته شده است. فیلمنامه را هم بسون نوشته است.
«عمارت‌های آجری» پروژه محبوب واکر بود که نوامبر ۲۰۱۳ هنگام بازی در «سریع و خشمگین ۷»‌ در یک حادثه رانندگی درگذشت.
فیلم بدفرجام «تعالی» با بازی جانی دپ در هفته دوم اکران ۶۲ درصد تماشاگران خود را از دست داد و با تنها ۱/۴ میلیون دلار فروش در ۳۴۵۵ سینما مجموع فروش داخلی خود را به ۵/۱۸ میلیون دلار رساند. این فیلم علمی- تخیلی با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است.
در حوزه نمایش محدود، تریلر بریتانیایی «لاک» با بازی تام هاردی در چهار سینما در نیویورک و لس‌آنجلس ۸۹.۲۱۰ هزار دلار فروخت و با ۲۲.۳۰۲ هزار دلار بیشترین فروش متوسط یک فیلم در هر سالن را داشت.