بخشی از دست نوشته‌های جلال آل احمد که مربوط به سال‌های پیش از انقلاب اسلامی است برای اینکه از دسترس ساواک دور بماند، توسط سیمین دانشور پنهان شده بودند که اینک توسط خواهر سیمین دانشور و همسر او پیدا شده‌اند.
به گزارش «ایلنا»، در جشن سالروز تولد سیمین دانشور که روز یکشنبه در خانه او برگزار شد، ویکتوریا دانشور و همسر او پرویز فرجام‌بخشی اعلام کردند که برخی از دست‌نوشته‌های منتشر نشده جلال آل‌احمد به تازگی در خانه او پیدا شده‌است.
این دست‌نوشته‌ها شامل چند دفترچه یادداشت روزانه و چندین صفحه وصیت‌نامه‌هایی‌ است که جلال آل‌احمد پیش از سفر حج خطاب به شمس آل احد، سیمین دانشور و پرویز داریوش نوشته بود. بنابرگفته پرویز فرجام این یادداشت‌ها حجم قابل توجهی دارند و به زودی برای گرفتن مجوز انتشار به وزارت ارشاد فرستاده می‌شوند. در این مراسم همچنین محمد حسین دانایی (خواهر زاده جلال آل‌احمد) طی سخنرانی اعلام کرد که تعدادی از بازماندگان جلال آل‌احمد تصمیم گرفته‌اند انجمن ادبی و هنری دوستداران جلال و سیمین را تشکیل دهند. به گفته وی، این انجمن تصمیم دارد پس از تدوین اساس‌نامه اولیه و اخذ مجوزهای لازم اقدام به عضوگیری کند.