نخستین جشنواره فیلم‌های ایرانی در آلمان

سیامک پورشریف با اعلام خبر برگزاری جشنواره فیلم‌های ایرانی در آلمان گفت: یکی از سیاست‌های برگزاری این جشنواره اجرای نمایش فیلم های کوتاه و برقراری ارتباط و تبادل نظر فرهنگی هر چه بیشتر در این زمینه با اروپا است.

این تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه عمده میهمانان دعوت شده به این جشنواره از بین مستندسازان هستند، گفت: اکثر فیلم‌ها با موضوعات اجتماعی بوده و در حدود ۱۶ فیلم کوتاه، ۶ فیلم مستند و ۸ فیلم داستانی در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

پورشریف خاطرنشان کرد: در این جشنواره برای نخستین بار هیات داوری نداریم زیرا که هدف ما بیشتر برقراری ارتباط بین فیلمسازان و تبادل نظر است. رئیس جشنواره فیلم‌های ایرانی کلن با تاکید بر اینکه این جشنواره از هشتم تا دوازدهم خرداد به وقت ایران در کلن آلمان برگزار می‌شود، افزود: در این ارتباط وزارت امور خارجه کشورمان و نیز وزارت خارجه و شهرداری کلن با در اختیار گذاشتن سالنی مناسب و رفع بسیاری از مشکلات اداری کمک‌های بسزایی به ما کردند. وی گفت: نخستین جشنواره فیلم‌های ایرانی در آلمان با همکاری خانه سینما، انجمن فیلم‌های کوتاه، انجمن مستندسازان خانه سینما و شهرداری شهر کلن برگزار می‌شود.