مراسم رونمایی از نماهنگ‌های ویژه جام‌جهانی با حضور مدیران سازمان صدا و سیما و نایب رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد که این آثار حوزه‌های مختلف موسیقی از فولکلور تا پاپ را دربرمی‌گیرند. به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از مجموعه «هم آوا با جام جهانی» شامل هفت قطعه نماهنگ و ۴۰ قطعه موسیقی بی‌کلام و با کلام، با حضور حسین تقی‌پور رئیس مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه سه سیما، مهدی تاج نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال و هنرمندان عرصه موسیقی و اهالی رسانه در مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما برگزار شد.

رئیس مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما در این برنامه گفت: این موضوع در دنیا رسم است که برخی کشورها که تیمشان در بین ۳۲ کشور وجود دارد، آثار موسیقی تولید و به مناسبت‌های مختلف بین نیمه و بعد از آن به صورت کلیپ پخش می‌کنند و از این مزیت و ظرفیت نسبی کمال بهره‌برداری را دارند.

تقی‌پور ادامه داد: ما دیر به این فکر افتادیم که با همکاری شبکه سه و فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم با همکاری دست‌اندرکاران ورزش و فرهنگ آثار موفقی تولید کنیم. در نهایت با بررسی آرشیو، ۴۰ قطعه موسیقی بی‌کلام و باکلام فراهم شده که در لابه‌لای برنامه‌ها به صورت آرم استیشن، موسیقی فاصله و میان برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته‌ای به نام «هم آوا با جام جهانی» را شکل داده است.

وی افزود:‌ هفت نماهنگ نیز با توجه به بودجه تولیدشده و موسیقی با تصویر پیوند زده‌ایم. برخی از این تولیدات از صفر تا صد تولیدی و برخی با تصاویر آرشیوی است و نماهنگ‌های جذابی در ژانرهای گوناگون تولید شده است.

در پایان این مراسم از مجموعه «هم آوایی با جام جهانی» توسط تقی‌پور، تاج و زین‌العابدین رونمایی شد.