بازار موسیقی ایران طی هفته‌های گذشته روزهای پرفروغی را پشت سرگذاشت و آلبوم‌های موسیقی از ابتدای سال 93 با اقبال زیادی مواجه شده‌اند. آلبوم‌های جدید موفق شدند در برخی از زمینه‌ها مانند میزان فروش اینترنتی یا تعداد فروش آلبوم رکورد شکنی هم بکنند. در این میان آلبوم‌های پاپی مانند آلبوم «باران تویی» اثر گروه چارتار با استقبال بسیار مواجه شدند, اما این گروه‌های موسیقی در حوزه‌های موسیقی اصیل ایرانی و تلفیقی هستند که تا حدودی جای خالی موسیقی جدی را پرکرده‌اند. «نه فرشته‌ام نه شیطان»
آهنگساز: تهمورس پورناظری
خواننده: همایون شجریان
این آلبوم به تهیه‌کنندگی صدرالدین حسین خانی از ابتدای انتشار که به گفته تهیه کننده اثر تیراژ اولیه آن بالغ بر ۵۰ هزار نسخه بوده است در ردیف پرفروش‌ترین اثر موسیقایی سال از ابتدا تاکنون بوده است.




«زمزمه‌ها»
آهنگساز: حمید متبسم
خواننده: سالار عقیلی
سالار عقیلی یکی از پرطرفدار‌ترین خوانندگان سنتی ایران به شمار می‌رود و به همین خاطر آلبوم زمزمه‌ها به تهیه‌کنندگی افشین معصومی هم که مدتی از انتشار آن می‌گذرد نیز در ردیف آثار پرفروش سنتی بازار موسیقی قرار گرفته است.




«سخنی نیست»
آهنگساز: علی قمصری
هم‌نوایان هاله سیفی‌زاده، سحر محمدی، مژده بهرامی
این آلبوم به تهیه‌کنندگی موسسه سی لحن باربد عنوان سومین اثر پرفروش بازار موسیقی طی هفته‌های اخیر در بخش موسیقی سنتی است.




«رفته از دست»
به آهنگسازی و خوانندگی: کیان پور تراب
این اثر به تازگی توسط نشر موسیقی سوته‌دلان و موسس رهگذر هفت اقلیم در بازار موسیقی منتشر شده است و به سرعت به یکی از پرفروش‌های سبک پاپ تبدیل شده است.




«دلت با منه»
به آهنگسازی و خوانندگی محمد علیزاده
دلت با منه به تهیه‌کنندگی صدرالدین حسین خانی به تازگی در بازار محصولات فرهنگی کشور عرضه شد و یکی دیگر از پرفروشان بازار بود.




«باران تویی»
کاری از به سرپرستی آرمان گرشاسبی
این آلبوم به تهیه‌کنندگی محمدحسین تفرشی و مهدی سوفالی نیز همچنان به عنوان اثر پیشتاز بازار موسیقی تلفیقی معرفی می‌شود.




«این خرقه بینداز»
به آهنگسازی و خوانندگی شهرام شعرباف
شهرام شعرباف که از مدت‌ها پیش به دنبال مجوز اولین آلبوم موسیقی راک خود به‌صورت رسمی بود نیز در ردیف پرفروش‌های موسیقی پاپ طی هفته‌های اخیر قرار دارد.



«آقای بنفش»
گروه پالت به سرپرستی امید نعمتی
آقای بنفش یکی از آلبوم‌هایی است که از زمستان گذشته وارد بازار شد و از پرفروش‌های بازار فروش حوزه موسیقی تلفیقی شد. این آلبوم رکورد فروش خود را تاکنون حفظ کرده است.




«ماسی درهم»
کاری از بابک شریفی مجد و بهنام معصومی
این آلبوم یکی از آلبوم‌های جدید و تازه وارد موسیقی تلفیقی است، آلبوم به تهیه‌کنندگی افشین معصومی است که وارد بازار نشر شده است و فروش خوبی هم داشته است.






پرفروش‌های موسیقی در بخش‌های دیگر کدامند؟
بازار آثار بی‌کلام سنتی تحت تاثیر درگذشت زنده‌یاد محمدرضا لطفی است به طوری که فروش آثار وی افزایش چشمگیری داشته است. آلبوم‌های موسیقی «وکاپلای ۱ و ۲» به سرپرستی میلاد عمرانلو، خوانندگی مهمان همایون شجریان و تهیه کنندگی منوچهر آزادی و «هفتگاه معلق» به آهنگسازی فرخزاد لایق و «افسانه سرزمین پدری ام» به هنرمندی ارسلان کامکار، بیژن بیژنی و حسین سرشار در بخش کلاسیک ایرانی، آلبوم‌های «گذشته، حال، استمراری» مجموعه موسیقی فیلم‌های کارن همایونفر، «مادر» به آهنگسازی ارسلان کامکار، «ملکه» به آهنگسازی حسین علیزاده و «کنعان» به آهنگسازی کریستف رضاعی در بخش موسیقی فیلم، آلبوم‌های «مقام سحری» با هنرمندی رضا صالحی، «از زبو تنهایی» با هنرمندی سید علی جابری، «پرشنگ» به خوانندگی زنده یاد عباس کمندی و هنرمندی گروه کامکارها در بخش موسیقی نواحی، آلبوم‌های «چهل حکایت از سعدی» به آهنگسازی کارن همایونفر و کلام زنده یاد خسرو شکیبایی، «دوست دارم» و «مهمانی طولانی» با کلام احمدرضا احمدی در بخش موسیقی و کلام پرفروشترین آثار موسیقایی هفته‌های اخیر بازار موسیقی هستند. براساس این گزارش در بخش تصویری موسیقی نیز آثاری چون «بال در بال» زنده یاد محمدرضا لطفی، «به نام گل سرخ» به خوانندگی سالار عقیلی، «بنجو» با هنرمندی محمد علی محمدحسنی و «باده تویی» با هنرمندی حسین علیزاده در ردیف پرطرفدارها قرار داده شده است.