ناگفته‌های عطاران از یقه‌گیری اسپیلبرگ

رضا عطاران را شاید بتوان پرپیشنهادترین بازیگر سینمای ایران در این روزها دانست، بازیگری که قریب به اتفاق فیلم‌هایش با استقبال مخاطبان همراه شده است. این بازیگر و کارگردان همزمان با اکران فیلمش به همراه احمد احمدی تهیه‌کننده و مدیر فیلمبرداری «ردکارپت» در نشستی به سوالات «ایسنا» پاسخ دادند. عطاران درباره شکل‌گیری ایده ساخت «ردکارپت» توضیح داد: طرح اولیه براساس ایده احمد احمدی (تهیه‌کننده کار) بود. در ذهن او آدمی بود که برای فیلم کوتاهی به کن می‌رفت و علاقه‌مند بود که روی فرش قرمز برود. خود من هم چون کلا ارتباط خوبی با هنروران سینما دارم و دوست‌شان دارم و خودم را هم هنرور سینما می‌دانم، علاقه‌مند بودم از زندگی آنها هم در قصه‌مان داشته باشیم، سرانجام تصمیم گرفتیم، شخصیتی که در طول فیلم هم هیچ نامی از آن برده نمی‌شود به کن برود و اتفاقاتی هم برایش بیفتد.

وی با بیان اینکه تمام آنچه علاقه‌مند بوده است در «رد کارپت» اتفاق بیفتد، رخ نداد، اظهار کرد: یکسری اتفاقات مانع شد تا آن جور که دوست داشتیم جلو برویم. نیت من این بود که قطعا روی فرش قرمز بروم و یقه اسپیلبرگ را بگیرم اما درست روز قبل، تماشاگری با چاقو سراغ یکی از داوران رفته بود که بعد از آن فضا به شدت امنیتی شد و محافظان با خود اسلحه داشتند که گفتم ممکن است سراغ اسپیلبرگ بروم و گلوله بخورم و در نهایت فکرهای دیگری کردم.

در صحنه‌ای باز سراغ اسپیلبرگ رفتم و صدایش کردم تا هدایا را بدهم و خواستم از محافظان رد شوم که باز آن ذهنیت مانع شد و به شکل‌ دیگری آن ناامیدی را نشان دادیم.